شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عبدالحمید طالبی رئیس سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی

حوزه / رئیس سازمان علمی، فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: در حوزه‌های فرهنگی می‌توانیم در تولید فکر با استفاده از شبکه‌های نخبگانی که در سطح کشور در حوزه‌های مختلف وجود دارد آنچه را که مقام معظم رهبری بیان کردند را عملی کرد.

عبدالحمید طالبی رئیس سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی در حاشیه نمایشگاه "بهار حرم بهار زندگی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد پیرامون شعار سال که مقام معظم رهبری در اول فروردین‌ماه سال جاری با «عنوان جهش تولید با مشارکت مردم» عنوان کردند، به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه‌های فرهنگی می‌توانیم در تولید فکر با استفاده از شبکه‌های نخبگانی که در سطح کشور در حوزه‌های مختلف وجود دارد آنچه را که مقام معظم رهبری بیان کردند را عملی کرد.

وی بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب، پیرامون آستان قدس رضوی فرمودند که می‌تواند در سطح ملی و بین‌المللی تأثیرگذار باشد، افزود: این نهاد می‌تواند با ایجاد شبکه نخبگانی، به تولید فکر و ایده‌های مختلف فرهنگی با مشارکت‌ تشکل‌های مردمی در قالب خادم یاران علمی در مؤسساتی که در سازمان علمی فرهنگی مانند بنیاد پژوهش‌ها، دانشگاه‌ها بپردازند که انتشار این ایده‌ها رویدادهای بزرگ شکل بگیرد.

رئیس سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی اضافه کرد: معمولاً بعد از این اینکه نام‌گذاری سال توسط مقام معظم رهبری انجام می‌شود، بنیاد پژوهش‌های اسلامی را موظف می‌کنیم تا فعالیت‌های پژوهشی، تبیینی، تحلیلی بر روی این مسئله انجام دهد، سپس در قالب برنامه‌های فرهنگی، علمی آموزشی و اقتصادی این پژوهش‌ها عملی خواهد شد.

استقبال زائران و مجاوران برنامه های قرآنی آستان قدس رضوی

وی با اشاره به تأکید تولیت آستان قدس رضوی بر استفاده هر چه بیشتر از مشارکت مردم در همه فعالیت‌ها و بخش‌ها، اظهار کرد: تا به امروز از برنامه‌های قرآنی آستان قدس رضوی ازجمله نمایشگاه بین‌المللی قرآن در مشهد و تهران استقبال خوبی شده که در این زمینه نمایشگاه مفهومی بهار حرم بهار زندگی، کار جدیدی است که در نزدیکی حرم مطهر حضرت رضا (ع) در حال برگزاری است.

توسعه فعالیت‌های قرآنی آستان قدس رضوی در عرصه بین الملل

طالبی خاطرنشان کرد: در سازمان فرهنگی علمی آستان قدس رضوی در ۱۳ موسسه عمده برنامه‌ها با رویکرد قرآنی صورت می‌گیرد، همچنین در سال ۱۴۰۳ تلاش می‌کنیم این فعالیت‌ها را در بخش بین‌الملل توسعه دهیم.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha