یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی نیشابوری

حوزه/ یکی از ویژگی‌های بخش بین الملل این است که کشورهای شرکت کننده از شش کشور به ۲۰ کشور ارتقا پیدا کرده است در واقع در بعد کمی از یک رشد چند برابری برخوردار بودیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی نیشابوری، مدیر بخش بین الملل سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های بخش بین الملل این است که کشورهای شرکت کننده از شش کشور به ۲۰ کشور ارتقا پیدا کرده است در واقع در بعد کمی از یک رشد چند برابری برخوردار بودیم.

وی افزود: در بُعد کیفی هم موسسات قرآنی خارجی آثار هنری خود را ارائه کرده اند، همچنین همراه با این آثار کاتب یا خالق اثر هم در نمایشگاه حضور دارد و خود اقدام به معرفی اثرش به مراجعه کنندگان‌ می کند.

حسینی نیشابوری افزود: خاصیت و ویژگی دیگر بخش بین الملل نمایشگاه قرآن این است که یک دیپلماسی قرآنی شکل خواهد گرفت به این صورت که موسسات قرآنی داخل کشور با موسسات قرآنی خارجی شرکت کننده در نمایشگاه، تفاهم نامه ای جهت تبادل افکار و تبادل فعالیت های خود در حوزه های مختلف قرآنی امضا می کنند.

حجت الاسلام نیشابوری تصریح کرد: غرفه کشورهای اندونزی و مالزی با دارالکتابه و سازمان طبع و نشر تفاهم نامه منعقد کردند در واقع ما در حاشیه بخش بین الملل نمایشگاه قرآن، دیپلماسی قرآنی را با جدیت دنبال می کنیم.

سی و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که در بخش بین الملل نیز نمایندگانی از ۲۵ کشور دارد، تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی (ره) هر روز از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۳۰ دقیقه بامداد پذیرای علاقه‌مندان به قرآن کریم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha