شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حرم مطهر امام رضا ع

حوزه/ همزمان با میلاد باسعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع)، بارگاه ملکوتی عالم آل محمد(ص) با اتخاذ پیش‌بینی اقدامات ویژه از جمله فضاآرایی، نورآرایی و نصب کتیبه میزبان خیل پرشور محبان خاندان عصمت و طهارت(ع) است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، به مناسبت فرارسیدن پانزدهم ماه مبارک رمضان میلاد پربرکت دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام حسن مجتبی(ع)، حرم ملائک پاسبان رضوی با نصب کتیبه‌های مناسبتی و گل‌آرایی ویژه مهیای برگزاری این عید فرخنده و پذیرایی از زائران و مجاوران است.

نصب کتیبه‌های مناسبتی

در این راستا، به همت خادمان آستان قدس رضوی، دو کتیبه بزرگ مناسبتی بر بلندای ایوان صحن‌های انقلاب اسلامی و آزادی نصب شد که به عبارت‌هایی متناسب با حال و هوای عیدانه این ایام پربرکت مزین است.همچنین در آستانه ولادت باسعادت امام حسن مجتبی(ع)، کتیبه‌های دیواری عید مبارک در ورودی‌های صحن‌های مختلف و پرچم‌های رنگی در صحن پیامبر اعظم(ص) نصب شد و شادباش‌گوی این ایام خجسته است.در این میان، ریسه‌های رنگی و اِلمان‌های نوری نیز در شب‌ها در صحن‌های مختلف روشن شد و جلوه‌ای خاص و معنوی به آستان جانان ‌بخشیده است.

افزایش میزان گل‌آرایی نوروزی

گل‌آرایی گرامی‌داشت میلاد کریم اهل بیت(ع) حرم مطهر رضوی نیز با توجه به تقارن ایام ماه مبارک رمضان و بهار طبیعت، در ادامه گل‌آرایی نوروزی صحن و سرای رضوی در حال انجام است و بر میزان استفاده از گل‌های بوته‌ای و شاخه‌ای در گوشه و کنار این آستان مقدس افزوده خواهد شد. در این راستا، آبنماهای صحن‌های آزادی و گوهرشاد علاوه‌بر گل‌های بوته‌ای، با گل‌های شاخه‌ای نیز تزیین می‌شود و یک مجموعه گل جدید نیز در آستانه این میلاد باسعادت در باب‌السلام اجرا شد همچنین روضه منوره و محافل قرآنی حرم مطهر رضوی با گل‌های تر و تازه به طور ویژه گل‌آرایی می‌شود.

آمادگی کامل بخش‌های خدمت‌رسان

پیش‌بینی تأمین و توزیع اقلام مصرفی و رفاهی مورد نیاز، انجام خدمات نظافت و شست‌وشو به طور مستمر و منظم در صحن و سرای رضوی و آمادگی کامل بخش‌های امداد و صندلی چرخدار و زائربرهای برقی و تمامی دفاتر شبانه‌روزی این آستان مقدس از جمله دفاتر پیداشدگان و خدمات مادر و کودک، دفاتر امانات نقدی و اشیای ارزشمند، دفاتر امانات وسایل، دفاتر تحویل صندلی چرخدار امانی و پایگاه‌های فوریت پزشکی، از دیگر اقدامات انجام شده برای میزبانی شایسته از زائران و مجاوران در این ایام است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha