شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
محمدجواداستادی

حوزه / نمایشگاه بهار حرم بهار زندگی به همت سازمان علمی فرهنگی قدس رضوی با نگاهی نو در پیاده راه واعظ طبسی از ۲۹ اسفندماه آغازشده است و تا ۱۰ فروردین‌ماه میزبان زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) است.

محمدجواد استادی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، پیرامون نمایشگاه بهار حرم بهار زندگی گفت: مأموریت سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در واقع ترویج معارف و فرهنگ رضوی است که به کمک ابزارهای متنوعی که در اختیار دارد انجام می‌دهد.

دبیر نمایشگاه بهارحرم بهار زندگی ادامه داد: فضاهای علمی، آموزشی، هنری حوزه‌های انتشارات، پژوهشی به‌طور متمرکز بخش دیگری از فعالیت‌های فرهنگی است که می‌توان به‌عنوان بازوهای مکمل فرهنگ رضوی دانست.

وی افزود: مشهد مقدس به‌طور طبیعی در ایام و مناسبت‌های خاص میزبان طیف وسیع از زائرین هست و این در واقع مناسبت‌های ویژه یک فرصت متمرکزی رو فراهم می‌کند که با توجه به حجم و انبوه حضور زائر بتوانیم برنامه‌ریزی کنیم که در راستای مأموریتی بر عهده داریم بهتر عمل کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان علمی فرهنگی در مناسبت‌های مختلف نمایشگاه‌هایی را برگزار می‌کند که بر اساس مأموریت‌های مختلف تعریف شده فعالیت می‌کنند، خاطر نشان کرد: نمایشگاه بهار حرم بهار زندگی با توجه به تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان، بر روی یک محور قرآن کریم با رویکرد متفاوت برگزارشده است.

وی افزود: در این نمایشگاه به‌جای ایجاد غرفه‌های مختلف با عناوین مؤسسات ضمن حذف این نوع سبک نمایشی، بر اساس توانمندی‌های هر یک از مؤسسات آستان قدس رضوی با محوریت قرآن کریم این نمایشگاه طراحی‌شده است.

دبیر نمایشگاه بهار حرم بهار زندگی بابیان اینکه از طراحی‌های مینی‌مال استفاده شده است و ترکیب رنگ طلایی و سرمه‌ای برای روشنایی در کنار نورهای عمومی از لوستر استفاده‌ گردیده تا فضای معنوی را برای مخاطب تقویت کند، افزود: این نمایشگاه در سه بخش ایجاد شده است در آغاز به روایت تاریخی از قرآن کریم ، کتابت قرآن، نمایش جلدهای نفیس قرآن، مرمت و خوشنویسی آیات قرآن کریم توسط خوشنویس‌های برجسته مشهد صورت گرفته است .

وی افزود: در بخش معارفی به جنبه‌های معرفتی در قالب‌های متنوع عرضه شده است و بخش سوم رویکرد تمدنی است که قرآن در واقع کتابی است که مبنای تمدن نوین اسلامی است.

وی اضافه کرد: در آخرین بخش نمایشگاه به غزه اختصاص پیداکرده است یک تصویر مستند از دیوار غزه است بعد از طوفان الاقصی، مسیحیان و غیرمسلمانان زیادی به قرآن کریم علاقه‌مند شدند بعداز این بخش در پایان چایخانه حضرت و تماشاخانه است که به بیان داستان هایی از عشق و ارادت‌های زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) در قالب نمایش آشنا می‌شوند.

این نمایشگاه تا پایان ۱۰ فروردین ماه از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۲۴ میزبان زائران و مجاوران در پیاده راه واعظ طبسی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha