شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
فارس

حوزه/ مسئول جلسات خانگی قرآن شهرستان فیروزآباد استان فارس با اشاره به سه دهه برگزاری جلسه قرآنی خانگی خود گفت: دست اندرکاران امور مساجد باید با جذب نوجوانان و جوانان، زمینه یادگیری معارف قرآنی را تسهیل کنند.

طاهره طلایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان فارس، با بیان این که از کودکی در کلاس های قرآنی شرکت کرده است اظهار کرد: در آن زمان، هم روخوانی قرآن را می آموختم و هم آن را به بچه های محله یاد می دادم.

وی افزود: بعد از ازدواج توفیق یافتم نزد یک بانوی استاد قرآن به تکمیل تعلیم خود بپردازم و یادم می آید چون فراغتی در برنامه کاری ایشان وجود نداشت، مجبور شدیم تا کلاس را برای ساعت پنج و نیم صبح برنامه ریزی کنیم.

این بانوی فعال قرآنی ادامه داد: همزمان با این کلاس ها، کلاس قرآنی را نیز از سال ۱۳۷۳ برای بانوان و همچنین نوجوانان و جوانان برنامه ریزی و عملیاتی کردیم که این کلاس ها در ادامه به خانه منتقل شد و همچنان به صورت هفتگی در روزهای شنبه ادامه دارد.

طلایی با اشاره به این که تاکنون و با یاری خدا و اهل بیت (ع) موفق به آموزش روخوانی، روانخوانی و مفاهیم قرآنی به بیش از ۱۰۰۰ نفر شده است افزود: افتخار خادمی قرآن و اهل بیت (ع) همچنان با ماست و با همیاری دیگر بانوان، موفق به انجام کارهای خیر و برگزاری دیگر محافل مذهبی هم شده ایم.

وی به یکی از خاطرات شیرین خود از این سال ها توجه داد و گفت: سال ها قبل دختر نوجوانی به کلاس ما می آمد که نمی توانست فارسی را به خوبی صحبت کند؛ اما با پشتکار و ممارست توانست روخوانی و روانخوانی قرآن را بیاموزد و حتی به برخی کودکان و نوجوانان نیز بیاموزد.

این بانوی فعال قرأنی درباره راهکارهای ترویج فرهنگ و معارف قرأن در بین عموم مردم نیز گفت: اگر کاری کنیم که نوجوانان و جوانان به حضور در مساجد تشویق و جذب شوند؛ أن گاه می توان فرهنگ و معارف قرآنی را نیز به آنان آموزش داد.

طلایی در توضیح این نکته ادامه داد: دست اندرکاران امور مساجد از جمله هیئت امنا و روحانیون باید در زمینه فرهنگ پذیرش نوجوانان و جوانان و نوع رفتار با آن ها توجیه شوند؛ ضمن آن که روحانیون و ائمه جماعت نیز باید در سطح عموم جامعه صحبت کنند و از به کارگیری کلمات ثقیل و پیچیده بپرهیزند تا جذب حداکثری نوجوانان و جوانان به مساجد عملا محقق شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha