شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین قوچانی از اساتید نجف اشرف

حوزه/ دستاوردها و آثار قرآنی حوزه علمیه قم واقعا مایه مباهات است، امروزه کارهای قرآنی حوزه اعم از پژوهش، دائره المعارف، پایان نامه و...که بخشی از آن در این نمایشگاه در معرض عموم قرار گرفته است بسیار خوب و قابل استفاده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قوچانی از اساتید پیشکسوت حوزه علمیه نجف اشرف با حضور در غرفه مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه در بخش حوزوی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، به ارتباط علمی دو حوزه نجف و قم اشاره کرد و گفت: قبلا مسائل قرآنی در حوزه علمیه نجف ضعیف بود و اولین کسی که در این عرصه قدم گذاشت شهید آیت الله محمدباقر صدر بود که تفسیر موضوعی می گفت و البته این سبک از تفسیر ابتکار ایشان بود، به این معنا که سوال مشخص بود و جواب از کل قرآن گرفته شود.

وی با تمجید از آثار قرآنی حوزه علمیه قم افزود: دستاوردها و آثار قرآنی حوزه علمیه قم واقعا مایه مباهات است، امروزه کارهای قرآنی حوزه اعم از پژوهش، دائره المعارف، پایان نامه و...که بخشی از آن در این نمایشگاه در معرض عموم قرار گرفته است بسیار خوب و قابل استفاده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قوچانی ابراز داشت: برپایی نمایشگاهی با عنوان عرضه و معرفی محصولات قرآنی حوزه خود یک قدم طلایی حوزه است و برکات عظیمی در جامعه دارد و از بسیاری از کارها برکاتش بیشتر است.

وی افزود: طلاب باید یک رویکرد جدی تری نسبت به حوزه و مسائل جامعه داشته باشند، باید راهکارهای عرضه محصولات و تولیدات قرآنی را متنوع تر و بیشتر کرد، چرا که دلگرمی جامعه متدین ما حضور در چنین نمایشگاه هایی با محوریت قرآن کریم و عترت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha