شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ حجت الاسلام حکیمی فر گفت: مشارکت مردم تنها راه پیروزی در جنگ اقتصادی است و مزمن شدن مشکلات اقتصادی موجب ناراحتی مردم گشته است که این مهم با حضور و مشارکت همه مردم در جهاد اقتصادی برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام حکیمی فر در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر دندی با بیان اینکه «مشارکت مردم تنها راه پیروزی درجنگ اقتصادی است»، گفت: مزمن شدن مشکلات اقتصادی موجب ناراحتی مردم گشته است که این مهم با حضور و مشارکت همه مردم در جهاد اقتصادی برطرف خواهد شد.

وی افزود: متاسفانه دهه ۹۰ یک عقب ماندگی اقتصادی در کشور رغم خورد که از یک سو تحریم توسط دشمنان ملت ایران اسلامی و از سویی بی تدبیری هایی که توسط مسئولین وقت صورت گرفت موجب این عقب ماندگی ها در کشور شد.

خطیب جمعه دندی با اشاره به الزامات تحقق شعار سال نیز، اظهار داشت: تامین سرمایه در گردش بنگاه های تولیدی، توجه به بنگاه های تولیدی در قالب تعاونی، حمایت از کارآفرینان، اعتماد و اعتقاد به توانمندی های داخلی، توجه ویژه به بازار سرمایه و اصلاح ساختار بورس، توجه ویژه به اقتصاد دانش بنیان، اصلاح سیاست های ارزی، اصلاح روند خصوصی سازی و پیشگیری از ویژه خواری های اقتصادی و اطلاعاتی از جمله این الزامات هستند.

حجت الاسلام حکیمی فر با بیان اینکه «مشارکت مردم با ایجاد زیرساخت‌های شراکت مردمی» میسر خواهد شد، تصریح کرد: منظور از «جهش تولید با مشارکت مردم» یعنی شریک‌شدنِ مردم؛ و سؤال مهم این است که مردم چگونه شریک می‌شوند؟! پاسخ سؤال این است که مردم با دنیای پس از تولیدِ تولیدکننده‌ها شریک شوند؛ و آموختن هنر و حرفه تجارت و فروش و ایجاد زیرساخت‌های موجود، به‌مراتب منطقی‌تر و کم‌هزینه‌تر از ورود عام مردم به عرصه پیچیده‌ی تولید است؛ یعنی اگر سنگر، فروش داخلی و صادرات، تکثیر و تثبیت شود، تولیدات رو به رشد و بی‌نیاز از وام‌ها و … می‌شود.

خطیب جمعه دندی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با شعرا، گفت: جنگ رسانه ای از جمله مهم ترین موضوعات مورد اشاره ی رهبری در این دیدار بود.

وی بیان داشت: برای حضور در میدان جنگ رسانه‌ای، شناخت میدان نبرد، آرایش جنگی دشمن و تکنیک‌های آن ضروری است.

حجت الاسلام حکیمی فر ادامه داد: در اردوگاه استکبار، امپراتوری عظیم رسانه‌ای با بیش از صد سال تجربه و سابقه حاکم است که انحصار خبری، فکری و حتی سرگرمی جهان خصوصاً جهان غرب را در اختیار خود دارد و در یک تک‌صدایی هولناک به هم متصل می‌شود و هر نوع صدای مخالف را با روش رسانه‌ای و عملیات روانی خود بایکوت می‌کند. بمباران خبری مردم جهان، توهم جریان آزاد اطلاعات و مهندسی آهنین ذهن‌ها کارکرد این رسانه‌هاست.

امام جمعه دندی با اشاره به اهداف راهبردی جبهه استکبار در قبال جبهه مقاومت، گفت: ارائه تصویری مخدوش و منفور از جریان انقلاب و مقاومت، تلقین ناامیدی و یاس، سرگرم سازی به مشکلات داخلی و غفلت از میدان اصلی مبارزه، تحریف و لکه دار کردن چهره های انقلابی و انحصار رسانه ای از مهم ترین راهبردهای دشمنان در قبال جریان انقلاب است.

حجت الاسلام حکیمی فر همچنین با تاکید بر نقش جریان سازی رسانه های انقلابی، خاطرنشان کرد: رسانه‌های انقلاب باید تصویرسازی مثبت، طرفدار صلح، آزادی و عدالت و حامی کرامت انسان‌ها و انسانیت باشد؛ باید امیدبخشی، نگاه روشن به آینده و نوید پی‌درپی پیروزی به‌صورت حقیقی، نه خیالی و توهمی باشد، رفع مشکلات داخلی و چشم‌دوختن بر آرمان اصلی مقاومت (آزادی فلسطین و نابودی اسرائیل) است و در نهایت باید تجلیل از قهرمانان میدان‌های انقلابی و نظامی، سیاسی و رسانه‌ای در دستور کار جریان رسانه ای انقلابی باشد.

وی در ادامه با گرامی داشت یاد و نام فقیه و زعیم بزرگ شیعیان مرحوم آیت الله العظمی بروجردی، افزود: ایشان اهل عمل به تشخیص و تکلیف بودند هر موقع احساس خطری برای اسلام می کردند بلافاصله موضع قاطع می گرفتند و ایشان نقش بزرگی در ایجاد وحدت شیعه و سنی ایفا کردند .

امام جمعه دندی همچنین ضمن تبریک ۱۲ فروردین، تشکیل نظام اسلامی را معجزه دانست و گفت: تولد جمهوری اسلامی، معجزه‌ای نامیرا و نافرسودنی است؛ همان طوری که بنیان گذار این انقلاب گفتند: «جمهوری اسلامی ایران، این هنر را کرده که بت‌های عظیم تخیلی را شکسته، و رعب و وحشت را از دل مظلومان برداشته و در دل ستمگران گذاشته است. و این خود از یک ملت بی‌عِدّه و عُدّه کافی، معجزه‌ای است که به ید قدرت الهی تحقق یافته است‌».

خطیب جمعه دندی در ادامه با اشاره به ۱۹ رمضان روز نهج البلاغه، این کتاب را موجب سعادت مومنین دانست و اظهار داشت: در فرهنگ اسلام ناب، نگاه به نهج‌البلاغه به این بیان است که حضرت علی بن ابیطالب(صلوات الله و سلامه علیه) زنده است چون وجود مبارکش فرمود: «مَنْ مَاتَ مِنَّا وَ لَیسَ بِمَیت»(نهج‌البلاغة، خطبه۸۷) و «العُلَمَاءُ بَاقُونَ مَا بَقِی الدَّهر»(همان: حکمت۱۴۷). و چون آن حضرت زنده است، سخن بلند ایشان که فرمود: «سَلُونِی قَبْلَ أَنْ تَفْقِدُونِی»(نهج‌البلاغه، خطبه۱۸۹) زنده است، نهج‌البلاغه زنده است، آثار و مآثر علوی زنده است. نهج‌البلاغه سخنان الهی است که در سخن و نوشتار حضرت علی(ع) تجلی پیدا کرده است. امیرمؤمنان(ع) خلیفه الله است، خلیفه حرف مستخلف عنه را می‌زند، نه حرف خود را؛ چون علی بن ابیطالب(ع) جانشین رسول گرامی اسلام است و آن حضرت خلیفه الله است؛ لذا سخنان الهی را به جامعه منتقل می‌کند. حضرت علی بن ابیطالب(ع) همان بیانات الهی را می‌گوید و قرآن ناطق است. بهترین راه برای معرفی مولا(ع) بعد از قرآن و سخنان پیامبر(ص)، بیانات نورانی خود مولا(ع) در نهج‌البلاغه است.

امام جمعه دندی همچنین به روز طبیعت اشاره کرد و گفت: مردم عزیز و روزه داران بزرگوار با توجه به همزمانی سالروز شهادت امیرالمومنین علی علیه السلام و روز طبعیت، شایسته است حرمت این روز را نگه بدارند .

وی با بیان این که طبیعیت گردی و در طبیعت بودن موجب طراوت روح انسانی می شود، افزود: همان طوری که جسم انسان نیازمند هوای تازه و سلامتی و برخورداری از محیط های آرامش بخش است، روح انسان نیز نیازمند طراوت و شادابی است و معصیت این طراوت را در روح انسان نابود می کند؛ لذا مردم عزیز مسلمان باید زینت دین باشند، مایه ذلت دین نباید شد. روزه خواری یعنی مبارزه با دستورات الهی‌.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha