شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حسن مسلمی نائینی، رییس جهاددانشگاهی کشور

حوزه/ رئیس جهاد دانشگاهی یکی از علل ماندگاری این نهاد انقلابی را قرابت با قرآن دانست و از برنامه ریزی این مجموعه برای برگزاری هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآنی دانشگاهیان در سال جاری با حمایت اساتید و پیشکسوتان قرآنی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاد دانشگاهی کشور شامگاه نهم فروردین در آئین بیست و یکمین سالگرد تأسیس خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن که با حضور جمعی از اساتید و پیشکسوتان قرآنی همراه بود خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی یکی از سازمان‌های انقلابی است که پس از انقلاب با نظر امام راحل تاسیس شد و تا امروز برکات زیادی داشته است.

وی یکی از علل ماندگاری این نهاد انقلابی را قرابت با قرآن دانست و گفت:بسیاری از محققین بزرگ این مرکز با قرآن مانوس بودند. مرحوم کاظمی آشتیانی موسس رویان که متخصص حوزه سلول‌های بنیادی بود، علاقه فراوانی به قرآن داشت.

هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآنی دانشگاهیان امسال برگزار می شود

مسلمی نائینی افزود: خوشبختانه جهاد دانشگاهی هر روز کار بزرگی در کشور می‌کند و در زمینه قرآن نیز سازمان قرآنی دانشگاهیان و خبرگزاری ایکنا اقدامات ارزشمندی انجام داده و اخبار قرآنی را به ۲۱ زبان مخابره می‌کند.

رییس جهاد دانشگاهی همچنین در ادامه، از برنامه ریزی این مجموعه برای برگزاری هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآنی دانشگاهیان در سال جاری با حمایت اساتید و پیشکسوتان قرآنی کشور خبر داد.

جهاد دانشگاهی تلاش های فرهنگی خود را مبتنی بر قرآن آغاز کرد

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی نیز در ابتدای این آئین در سخنانی اظهار کرد: جهاددانشگاهی با تاسیس سازمان فعالیت‌های قرآنی و خبرگزاری ایکنا تلاش فرهنگی خود را مبتنی بر قرآن شروع کرد.

علیرضا کلانتر مهرجردی افزود:رهبر معظم انقلاب مطالبه‌ای مطرح کردند که باید الگوی زندگی خود را از مبادی ارزشی که قله آن قرآن است بگیریم و مخاطب این مطالبه دستگاه‌های اجرایی هستند و تاسیس سازمان فعالیت‌های قرآنی و خبرگزاری ایکنا متاثر از همین مطالبه بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه، امروز ایکنا تنها خبرگزاری قرآنی است که در ۲۱ کشور فعالیت دارد و ما در سی و یکمین نمایشگاه قرآن شاهد برگزاری بیست و یکمین سالروز تولد خبرگزاری قرآن هستیم، اظهارامیدواری کرد فعالیت این خبرگزاری با تحولات کیفی بیش از پیش مثمرثمر واقع شود.

۳۱۳/۱۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha