شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان‌اینکه نظام حکمرانی اسلام بر اساس فرهنگ محوری است، گفت: اسلام دین فرهنگ پایه است و به همین جهت در هندسه حکمرانی نظام، فرهنگ اساس است و کانون منظومه حکمرانی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با تأکید بر لزوم توازن بین اعتبارات فرهنگی و عمرانی، اظهار داشت: هر جایی که به فرهنگ و عرصه برنامه‌ریزی، مدیریت، نظارت و بازتولید برنامه‌ها و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی توجه شود، آن سرزمین و منطقه دارای آرامش، رشد و پیشرفت لازم می‌شود.

امام جمعه بوشهر توازن بین اعتبارات فرهنگی و عمرانی را یک ضرورت دانست و با بیان اینکه نهادها و دستگاه‌های فرهنگی دچار مشکل بودجه هستند، گفت: از مسئولان تقاضا می‌شود در عرصه بودجه و حمایت از گروه‌های فرهنگی ضمن عنایت ویژه، تجدید نظر کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالروز ضربت خوردن و شهادت امام علی(ع)، یادآور شد: شب قدر یک شب است، اما در فرهنگ شیعه سه شب متحمل است، ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان، هر کدام که باشد نیاز است این شب‌ها را احیا کنیم و پاس بداریم.

امام جمعه بوشهر با بیان‌اینکه نظام حکمران اسلام بر اساس فرهنگ محوری است، اظهار کرد: اسلام دین فرهنگ پایه است و به همین جهت در هندسه حکمرانی نظام، فرهنگ اساس است و کانون منظومه حکمرانی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری بر توجه ویژه مسئولان در فضای ملی و استانی نسبت به امور فرهنگی جامعه تاکید کرد و گفت: اعتبارات فرهنگی باید در لایحه بودجه اندازه‌ای باشد که مسئولان فرهنگی، فعالان این حوزه و گروه‌های جهادی فرهنگی بتوانند به راحتی کار فرهنگی انجام دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha