شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
همدان

حوزه / امام جمعه همدان با اشاره به اینکه امیرالمومنین(ع) از بزرگترین کارآفرینان زمان خود بودند، گفت: انقلابی تنها کسی نیست که اربعین به کربلا برود و هیأت‌داری کند، اگرچه این موارد بسیار مهم است اما فرد انقلابی امروز باید در میدان سخت اقتصادی وارد عرصه تولید شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: یکی از شئون رعایت تقوا، حوزه اقتصادی است.

وی با تأکید بر اینکه شناخت گناه در مسأله اقتصادی بسیار مهم است، گفت: برای حل مشکلات اقتصادی نیازمند رشد اقتصادی و جهش در تولید هستیم، که در این عرصه هم دولت و هم مردم وظایفی بر عهده دارند.

امام جمعه همدان، با اشاره به اینکه حاکمیت وظیفه دارد زندگی مردم را در حد کفاف تأمین کند، خاطرنشان کرد: دولت باید برنامه‌ریزی لازم برای اقتصاد انجام دهد.

وی به تشریح وظایف مردم در این عرصه پرداخت و یادآور شد: مردم باید در گام نخست، مصرف صحیح و به اندازه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، افزود: در حالی که ما مشکلات اساسی در حوزه آب داریم، اما ۳۵ درصد محصولات کشاورزی در ایران هدر می‌رود، به بیان دیگر اگر کشاورزی ما تدبیر شود و ۱۰ درصد مصرف آب در کشاورزی کم شود، معضل آب نیز حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسأله مصرف تنها در خانه نیست و نیازمند مدیریت در همه عرصه‌ها هستیم، خاطرنشان کرد: اسلام به تولید و کارآفرینی توصیه و تأکید فراوان دارد و حقوق بگیری و کارمندی را توصیه نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه دولت باید شرایط این فضا را فراهم کند، اظهار کرد: متاسفانه نظام آموزشی ما طوری است که تحصیل کرده دانشگاهی تنها انتظار کار اداره‌ای و پشت میز نشینی را دارد.

وی با اشاره به اینکه امیرالمومنین(ع) از بزرگترین کارآفرینان زمان خود بودند، ابراز کرد: انقلابی تنها کسی نیست که اربعین به کربلا برود و هیأت‌داری کند، اگرچه این موارد بسیار مهم است اما فرد انقلابی امروز باید در میدان سخت اقتصادی وارد عرصه تولید شود.

امام جمعه همدان با اشاره به فرا رسیدن شب‌های قدر، این ایام را بهترین فرصت برای تحقق جهاد تبیین دانست و گفت: این مملکت، کشور امام علی(ع) است و با توجه به هم زمانی ۲۱ ماه مبارک رمضان با روز طبیعت، لازم است تا حرمت روز شهادت امام علی(ع) حفظ شود.

وی با بیان اینکه در حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، از واجبات الهی نباید تسامح صورت گیرد، اظهار کرد: از تسامح‌هایی که صورت گرفته باید استغفار کنیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha