جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
علی کریم پور قراملکی

حوزه/ سامان بخشی به تمام ابعاد زیستی انسان در گرو توجه به آموزه های قرآنی از حیث مبانی، روش و اهداف زندگی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین علی کریم پور قراملکی، عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی در نشست علمی "مبانی قرآنی حیات طیبه" که در غرفه مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه در بخش حوزوی نمایشگاه قرآن کریم برگزار شد ضمن اشاره به سالروز ضربت خوردن مولی الموحدین علی علیه السلام به فرازهایی از آیات الهی اشاره و بر اهمیت ترسیم زندگی امامتی و ولایتی تاکید نمود.

وی زندگی اهل بیت علیهم السلام را سرشار از کمال، پاکی و فضیلت توصیف کرد و ابراز داشت: هرکس عمل صالح انجام داده و مومن باشد، در مسیر درک حیات طیبه قرار خواهد گرفت و طبق فرمایش قرآن کریم هرکسی عمل صالح و ایمان داشته باشد به هدایت رسیده و در نهایت سعادتمند خواهد شد.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی با تاکید بر این که انسان اگر ایمان داشت عمل صالح نیز انجام می دهد و از یک حیات گوارای ذاتا پاکیزه و سالم برخوردار خواهد بود، یادآور شد: تجلی زندگی زیبا در گرو سالم شدن فکر، پاکیزه شدن عاطفه و زیبا شدن عمل صالح است.

وی با بیان این که عقل انسان محدود بوده و از تشخیص جزئیات عاجز و ناتوان است، خاطرنشان کرد: انسان برای سالم ماندن افکار و رشد متعالی، راهی جز مسیر انبیا و اوصیای الهی ندارد؛ سامان بخشی به تمام ابعاد زیستی انسان در گرو توجه به آموزه های قرآنی از حیث مبانی، روش و اهداف زندگی است.

حجت الاسلام والمسلمین قراملکی به پایه ها و زیرساخت های حیات طیبه و گوارا اشاره کرد و اظهار داشت: اگر انسان زیرساخت های حیات طیبه را در خود ایجاد نماید، به سهولت وارد درک حیات طیبه خواهد شد؛ ایمان به ذات اقدس الهی مهمترین پایه رسیدن به حیات طیبه است.

وی بر اهمیت پیوند قلب نیاز انسان به خدا و آموزه‌های الهی تأکید کرد و با بیان این که آراستگی به حیات طیبه در گرو بندگی معبود و خالق عالم هستی است، خاطرنشان کرد: در مسیر رسیدن به سعادت و حیات طیبه انسان باید به تعالیم پیامبران الهی ایمان داشته باشد؛ انسان تا زمانی به ارشادهای انبیا گوش نسپارد نمی تواند خود را به رسیدن به حیات طیبه آماده نماید.
عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی خاطرنشان کرد: انسان در زمانی می تواند عبادت نموده در خدمت خلق الله باشد که به روز واپسین و قیامت اعتقاد داشته باشد.
عضو هیئت علمی المصطفی گفت: در هم تنیدگی و پیوستگی دنیا و آخرت از منظر قرآن کریم را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: دنیا زمانی کمال و خوب است که بتواند آخرت را نیز آباد سازد.
وی در پایان سخنان خود به فرازهایی از آیه ۷۷ سوره قصص اشاره نمود و اذعان داشت: اگر انسان دنیا را ابزار پیاده سازی احکام الهی و سوق دادن مردم به سلامت فکری و اعتقادی و عاطفی و رفتاری قرار دهد، در مسیر حیات طیبه قدم برداشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha