چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ حال و هوای بخش حوزوی در دهمین روز از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

حوزه/ پاسخ tv با نگاه به ضرورت شرایط کنونی بسیاری از مخاطبان امروزی که تمایل زیادی به مدیا دارند راه اندازی شده و سعی می کند بدون حاشیه و تولیدات فرسایشی، شبهات روز جامعه را پاسخ بدهد. 

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران؛ سعید عادل مسئول بخش رسانه مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه در غرفه این مرکز در بخش حوزوی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفت و گو با خبرنگار ما به معرفی مدیریت رسانه این مرکز پرداخت و گفت: مدیریت رسانه در سه بخش اصلی فعالیت می نماید که عبارتند از کارگروه واکنش سریع پاسخ به شبهات، تلویزیون اینترنتی پاسخ و رادیو اینترنتی پاسخ.

وی افزود: در فرآیند عملیاتی کارگروه واکنش سریع ابتدا رصد شبهات منتشر شده در شبکه های اجتماعی و سایت ها صورت می گیرد و بر اساس اولویت مهمترین موضوعات روز جهت تدوین پاسخ به بخش های مربوطه مرکز مطالعات ارجاع داده می شود و سپس با توجه نوع مخاطب تولید محتوا در قالب های متنوع همچون کلیپ، موشن، پادکست صورت میگیرد که مهمترین مزیت این بخش اقدام سریع جهت تولید و انتشار پاسخ به شبهات می‌باشد.

عادل خاطرنشان کرد: بخش دیگر مدیریت رسانه، تلویزیون اینترنتی پاسخ یا پاسخ TV می‌باشد؛ بستری است که به دو صورت پخش زنده و تولیدی در فرم های مناظره، مجری کارشناس، و گزارشی با محوریت پاسخ به شبهات برنامه تولید و عرضه می کند.

وی افزود: پاسخ tv با نگاه به ضرورت شرایط کنونی بسیاری از مخاطبان امروزی که تمایل زیادی به مدیا دارند راه اندازی شده و سعی می کند بدون حاشیه و تولیدات فرسایشی، شبهات روز جامعه را پاسخ بدهد.

مسئول بخش رسانه مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه گفت: تلویزیون اینترنتی پاسخ در سال ۱۴۰۰ شمسی راه اندازی گردید و عصر هر چهارشنبه به طور منظم برنامه های پاسخ به شبهات را ارائه می‌دهد.

وی افزود: این بخش تا کنون بیش از ۳۰۰ برنامه تلویزیونی در قالب نشست علمی و تخصصی تولید نموده که هم‌اکنون از صدا و سیما شبکه های قرآن و استانی در حال پخش است.

عادل ابراز داشت: از جمله برنامه های تلویزیونی تولید شده در این بخش می توان ویژه برنامه هشتگ پاسخ، ویژه برنامه انقلاب اسلامی، ویژه برنامه انتخابات، ویژه برنامه اربعین و ویژه برنامه محرم را نام برد.

وی گفت: بخش دیگر مدیریت رسانه، رادیو اینترنتی پاسخ می باشد؛ رادیو اینترنتی پاسخ، در زمستان ۱۴۰۱ و با هدف در دسترس قراردادن محتوای علمی تولیدی و همچنین برنامه‌های تولید شده آرشیو شده در طول بیش از ۲۰ سال فعالیت مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه‌های علمیه، راه‌اندازی شده است.

عادل افزود: در این بستر، فایل‌های صوتی نشست های علمی با موضوعات فلسفی، الهیاتی، حقوقی، اقتصادی، علوم سیاسی، مباحث بین رشته‌ای علوم انسانی و نیز سخنرانی های مناسبتی که از ابتدای تأسیس مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات تا کنون برگزار شده است، به صورت کاملا رایگان و با تفکیک موضوعی در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.

وی گفت: مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات امیدوار است با شروع این روند و با گسترش مداوم محتوای موجود در این بخش، گنجینه گرانبها و عظیم خود در مباحث علمی را به بهترین و ساده‌ترین شکل در اختیار مخاطبین قرار دهد تا بتواند همچون گذشته گام‌های موثری را برای ارتقای هر چه بیشتر دانش علوم انسانی و بر طرف کردن شبهات در جامعه بردارد.

عادل گفت: از جمله برنامه های تولید و منتشر شده در این بخش میتوان برنامه های شب‌های رمضان ، ویژه برنامه اربعین ، از فاطمیه تا فاطمیه، ویژه برنامه شبهات حجاب ، ویژه برنامه انقلاب مردم انتخاب مردم و ویژه برای هشتگ پاسخ که در سی قسمت ویژه ایام ماه مبارک رمضان را نام برد.
گفتنی است: آدرس سایت این بخشhttps://rp.pasokh.org/ و آدرس کانال ایتا https://eitaa.com/radio_pasokh
می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محیا خانم IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    0 0
    خیلی عالی امیدوارم که با این شبکه و این برنامه ها دیگه شبهه ای برای خانواده ها و آنان که دغدغه مند آینده ی دلبندشان هستن ،نباشند با تشکر از همه فعالان در این زمینه اجرکم عندالله🤲