دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجة الإسلام السيد محمد حسن أبو ترابي

حوزه/ امام جمعه موقت تهران گفت: عملیات طوفان الاقصی زلزله‌ای در ساختار سیاسی، نظامی و اقتصادی رژیم صهیونیستی ایجاد کرد و مدل جنگ نامتقارن محور مقاومت در غزه، لبنان، عراق و یمن، برتری نظامی این رژیم را به چالش کشیده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد، خطیب نماز جمعه این هفته تهران، در خطبه‌های نماز جمعه، گفت:‌ در روز قدس پسا طوفان‌الأقصی قرار داریم که مبارک‌تر از همه روزهای قدس است.

وی افزود: اکنون در کوران جنگ حماسه ساز غزه و در اوج قساوت صهیونیست‌ها و در شرایطی که دشمن شکست خورده و مأیوس فاجعه آفرینی می‌کند، راهپیمایی روز قدس در جهان اسلام و در شرق، غرب، شمال و جنوب جهان پشتوانه محکم و بی‌بدیل برای مجاهدان خط مقدم در غزه و مردم غیور فلسطین فراهم خواهد آورد.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: امروز به عنوان روز بیعت با فلسطین نقش محوری در حمایت از آرمان فلسطین و مقاومت غزه ایفا خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد اظهار کرد: سلام و صلوات خداوند بر امام راحل عظیم‌الشأن که در آئینه نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، طوفان‌الأقصی را مشاهده می‌کرد و روز قدس را نه روز رویارویی با اشغال‌گران سرزمین فلسطین بلکه روز رویارویی امت اسلام و مستضعفان جهان با رادوگاه استکبار می‌دانست.

وی خاطرنشان کرد: سلام خداوند بر نایب حکیم و شجاع حضرت امام خمینی(ره) که با بصیرت و درایت آرمان فلسطین را در این سال‌های پر فراز و نشیب و در بین امواج فتنه‌ها زنده، پویا و مشعشع نگاه داشته است.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: راهپیمایی روز قدس را در حالی برگزار می‌کنیم که نقشه جهان و منطقه در حال تغییر و تحول بنیادین است و جایگاه جهانی و موقعیت منطقه‌ای ایالات متحده در معرض تهدید بوده و علاوه بر این رژیم صهیونیستی در حال تجربه شکست‌های بزرگ و استثنایی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد تصریح کرد: از داستان پیمان ننگین کمپ دیوید به میزبانی مصر بیش از ۴۵ سال می‌گذرد، امروز نه از سادات نامی هست و نه از حسنی مبارک و در قلب جهان اسلام، ایران به یک قدرت بزرگ ملی و منطقه‌ای تبدیل شده و راه را برای رشد، ارتقا و گسترش فرهنگ ناب اسلام فراهم آورده و مسئله فلسطین را به مسئله نخست جهان اسلام تبدیل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات طوفان الاقصی زلزله‌ای در ساختار سیاسی، نظامی و اقتصادی رژیم صهیونیستی ایجاد کرد و مدل جنگ نامتقارن محور مقاومت در غزه، لبنان، عراق و یمن، برتری نظامی این رژیم را به چالش کشیده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران، افزود: در جنگ اراده‌ها، مقاومت اسطوره‌ای ملت مظلوم و مقاوم غزه اراده انسان مؤمن و الهام گرفته از عاشورا را در معرض نگاه جامعه جهانی قرار داده است، صهیونیست‌ها در غزه شاهد شکست همه جانبه سیاسی، نظامی و رسانه‌ای در افکار عمومی جهان هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد اضافه کرد: این باعث محکومیت تل آویو در دادگاه حقوق بشر شورای امنیت و اجماع سازی در مجمع عمومی سازمان ملل به حمایت از غزه شد، صهیونیست‌ها مفهوم حقوق بشر را در مقابل نگاه بین‌المللی به سخره گرفتند و آمریکا و دیگر رژیم‌های غربی مدافع حقوق بشر در حمایت از آن‌ها کف می‌زنند و پایکوبی می‌کنند، جهان مدرن به عصر جنگل بازگشته است.

وی عنوان کرد: برادران و خواهران عزیز، امت اسلامی و پشتوانه‌های قدرتمند غزه و فلسطین؛ تل آویو برای اینکه بتواند راهی برای خروج از بن‌بستی که نتیجه اشتباه محاسباتی او باشد پیدا کند، بازی خطرناکی را علیه مستشاران ایرانی در سوریه آغاز کرده است. در روز دوشنبه (۱۳ فروردین ماه) با جنگنده‌های رادارگریز از فراز جولان اشغالی با شش موشک ساختمان کنسولگری را هدف قرار داد، این حمله به لحاظ نقطه عملیات و موقعیت و جایگاه ویژه سردار سرلشکر زاهدی و افراد برجسته حاضر، حائز اهمیت است.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: صهیونیست‌ها در بحبوحه فشارهای بین‌المللی، شدت یافتن تنش‌ها در کرانه باختری، درگیری‌های گسترش یافته داخلی و گسترش اختلافات با شرکای غربی خود که در رسانه‌ها راه یافته است، دست به این اقدام زدند. این رژیم در طول ۶ ماه اخیر ضربات مرگباری را دریافت کرده که در طول ۷۵ سال گذشته بی‌سابقه بوده است. تل‌آویو تلاش می‌کند دمشق را ارض فرسایش بازدارندگی ایران کند.

وی افزود: این در حالی است که فلسطین اشغالی برای صهیونیست‌ها از غزه تا کرانه باختری و برای آمریکایی‌ها از عراق تا یمن عرصه فرسایشی است. امروز صهیونیست‌ها در غزه و کرانه باختری و جنوب لبنان و در دریای سرخ، چنان ضرباتی را دریافت کرده‌اند که فرود ده‌ها موشک بالستیک در سرزمین‌های اشغالی از ایجاد آن ضربات ناتوان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد، تصریح کرد: صهیونیست‌ها و متحدانشان در میان امواج ساحل مدیترانه و دریای سرخ گرفتارند. اقدامات مذبوحانه در دمشق و چابهار در مسیر احیای قدرت بازدارندگی فروریخته تل‌آویو فاقد ارزش راهبردی و نظامی است، هرچند شهدای آن بسیار عزیز و ارجمند هستند و امروز بر دستان مردم و زنان تهرانی تشییع می‌گردند و وداع با آنها برای ملت عزیز و محور مقاومت سنگین است، به همین جهت ایران برای پاسخگویی، متناسب با حمله دشمن و با حوصله و دقت عمل می‌کند و قطعاً محاسبات دشمن را در هم خواهد ریخت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha