چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
مصاحبه با حجت الاسلام پورامینی مدیر مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه

حوزه/ رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌هایی علمیه با بیان اینکه طی سه سال گذشته ۷۰ اثر در قالب‌های مختلف تهیه شده است، گفت: علاوه بر آثار مکتوب، توجه ویژه‌ای به موضوع نشریات نیز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر پورامینی در آیین رونمایی از ۳ کتاب جدید مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه با حضور آیت الله حسینی بوشهری که در محل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های اخیر حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم بسیاری از سوی آیت الله حسینی بوشهری شاهد بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه بدون این توجهات به دستاوردهای فعلی نمی‌رسیدیم، مطرح کرد: در بخش پژوهش مرکز مطالعات توسعه آثار مکتوب را متناسب با شبهات مطرح شده در فضای جامعه داشته‌ایم.

رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌هایی علمیه با بیان اینکه طی سه سال گذشته ۷۰ اثر در قالب‌های مختلف تهیه شده است، عنوان کرد: علاوه بر آثار مکتوب، توجه ویژه‌ای به موضوع نشریات نیز شده است.

وی با اشاره به اینکه طی یک نظرسنجی ۹۲ درصد رضایت از نشریات وجود داشته است، خاطرنشان کرد: در کنار نشریات موضوع رصد شبهات انجام و تاکنون ۱۷ شماره از آن تدوین شده است.

حجت الاسلام والمسلمین پورامینی از برگزاری میزهای تخصصی یاد کرد و گفت: در برگزاری این میزهای تخصصی تلاش کردیم از ظرفیت موسسات مختلف استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه برگزاری نشست‌ها و آموزش پاسخ به شبهات را در استان‌های مختلف آغاز کردیم، تصریح کرد: با ۲۲ موسسه فعال در عرصه پاسخگویی به شبهات به صورت ماهانه جلسات هم‌افزایی داریم.

رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌هایی علمیه با اشاره به اینکه مدارس شبهه پژوهی را در عرصه آموزش داشتیم، یادآور شد: این مدارس معمولا در دو نیم روز برگزار شده و خروجی آن نیز کتاب خواهد بود.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰۰ نشست علمی برگزار شده است، ابراز کرد: مرکز ویکی پاسخ نیز دارای بیش از دو هزار موضوع است.

حجت الاسلام والمسلمین پورامینی با اشاره به اینکه در بحث چندرسانه‌ای در حوزه‌های تلویزیون اینترنتی پاسخ و رادیو اینترنتی پاسخ تمرکز وجود داشته است، بیان کرد: به طور خاص در موضوعات انقلاب اسلامی، انتخابات، روز قدس و ... توجه شده است.

وی با بیان اینکه بخش بین الملل نیز دستاوردهای بسیاری داشته است، اظهار کرد: خوشبختانه جشنواره پاسخ برتر نیز مورد استقبال بسیاری قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین پورامینی با اشاره به اینکه به دنبال پاسخ‌گویی به شبهات با استفاده از هوش مصنوعی هستیم، مطرح کرد: تلاش ما حرکت جهادی با استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های علمیه است.

رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌هایی علمیه با بیان اینکه رویکرد تهاجمی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: رویکرد دیگر مرکز پاسخ‌گویی به کلان شبهه‌ها است چراکه این کلان شبهه‌ها می‌توانند شبهات متعددی را درون خود پاسخ دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha