چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
جلد یازدهم «اعلام الهدایه» به زبان اردو ترجمه و منتشر شد

حوزه/ به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع)، جلد یازدهم «اعلام الهدایه» به زبان اردو ترجمه و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه, به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع)، جلد یازدهم «اعلام الهدایه» به زبان اردو ترجمه و منتشر شد.

این اثر تبیینی از دوره امامت امام محمد تقی علیه السلام و بررسی نقش ایشان در پیشبرد اهداف رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله است. نویسنده در ابتدا، جلوه های مختلفی از شخصیت آن امام همام را مطرح نموده و به مراحل مختلف زندگی کوتاه مدت ایشان اشاره کرده است.

از نظر وی ویژگی‌های علمی، سیاسی و اقتصادی عصر امام جواد علیه السلام بسیار قابل توجه و تأمل است. ایشان برجسته‌ترین حوادث زندگانی امام را در قالب دو دوره مأمون و معتصم بازگو و سپس موضع‌گیری‌های ایشان را مطرح کرده است.

به باور نگارنده امام جواد علیه السلام در دوره امامت خود با نیازهای گسترده اسلامی از سوی عموم مردم و خواص جامعه روبه رو بوده و تلاش نموده تا به تقاضاهای آنان از طریق تربیت اصحاب شایسته در ساحت‌های گوناگون پاسخ درخور دهد. معرفی شخصیت و آثار اصحاب امام علیه السلام و اشاره به میراث علمی آن حضرت از مباحث پایانی کتاب است.

جلد یازدهم اعلام الهدایه توسط سید منذر حکیم و وسام بغدادی تهیه شده، از سوی کلب صادق اسدی به زبان اردو ترجمه شده و در قطع وزیری منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای دریافت این اثر می توانند به ساختمان معاونت فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به آدرس قم، بلوار جمهوری اسلامی، نبش کوچه ۶ مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۰۲۵۳۲۱۳۱۳۰۷ تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha