چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
دولت آباد

حوزه/ نشست اخلاقی با موضوع «سلسله جلسات معرفت النفس» در مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس خاتون سلام الله علیها دولت آباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حسین مرتضوی پناه، استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان در نشست اخلاقی با موضوع «سلسله جلسات معرفت النفس» با اشاره به اینکه بالاترین نعمت، نعمت عافیت است، گفت: نقطه مقابل عافیت، مصیبت در دین است.

وی با بیان اینکه خداوند عافیت را در ذکر صلوات قرار داده است، گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: "هر کس در شب قدر از خدا عافیت بخواهد، خداوند او را در دنیا و آخرت عافیت می دهد."

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان، حفظ زبان، حسن خلق و عدم دخالت در کار دیگران را از عوامل عافیت دانست و گفت: ماه رمضان یک معلم اخلاق برای انسان است.

وی در ادامه به تلاوت و فهم سوره والتین والزیتون به عنوان چهارمین عامل عافیت اشاره کرد و گفت: این سوره با چهار قسم به انجیر، زیتون، طور سنین و مکه آغاز شده است که نشان دهنده اهمیت موضوع آن است.

حجت الاسلام مرتضوی پناه در پایان سخنان خود، به طلاب حاضر در جلسه توصیه کرد که در ماه رمضان با قرائت قرآن، بیدار شدن در سحر و ترک غیبت، به خودسازی بپردازند.
این نشست با استقبال طلاب و اساتید مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون سلام الله علیها دولت آباد همراه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha