دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1149467
۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۲
وداع با ماه رمضان

حوزه/به همت دبیر کانون نورالثقلین مدرسه علمیه الزهرا(س)اراک در آخرین روز ماه مبارک رمضان نشست اخلاقی با محوریت افضل عبادات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک،به همت دبیر کانون نورالثقلین مدرسه علمیه الزهرا اراک در آخرین روز ماه مبارک رمضان نشست اخلاقی با سخنرانی خانم صدیقه خرمی با محوریت افضل عبادات در این مدرسه برگزار شد .

خانم خرمی در ابتدا بیان کرد: اگر می‌دانستیم در ماه رمضان چه برکاتی نهفته است آرزو می‌کردیم ای کاش همیشه ماه رمضان بود.

وی گفت : « گروهی از پیامبر سوال کردند سفری برای ما پیش آمده (در ماه رمضان) برویم؟ حضرت فرمودند: حذر بهتر از سفر است.

خرمی خاطر نشان کرد: دعای وداع با ماه رمضان را به روز آخر موکول نکنیم و از روزهای اول دعای وداع امام سجاد علیه السلام را بخوانیم.زیرا این کار باعث میشود نگاه ما از روز اول به ماه رمضان تغییر کند .

وی افزود : شب عید فطر شب احیا و قدر است.

این استاد حوزه تصریح کرد: ما باید از ماه رجب شروع به تزکیه و تهذیب نفس و خواندن دعاها و استغفار کنیم تا به ماه مبارک وارد شویم و به قله این ماه یعنی شب قدر برسیم.

خرمی تاکید کرد :مهمترین عمل در شبهای قدر تفکر عاقلانه است، نه تکرار طوطی‌وارِ ادعیه.حال تفکر نسبت به چه چیزی ؟و چه نوع تفکری؟

وی خاطر نشان ساخت: : ماده تفکر را برای ما مشخص کردند، علامه طباطبایی رحمة‌الله‌علیه در شب قدر تفسیر المیزان را به پایان رساند، تفکر و تدبر است که به عمل ما جوهره میدهد.

خرمی اظهار داشت :کسی که تکبر کند و به اعمالِ خود ببالد عباداش کمترین ارزشی ندارد و شخص فاسق ممکن است به عمل نیکِ خود هیچ امیدی نداشته باشد و خدای متعال از او بپذیرد.

استاد مدرسه علمیه الزهرا اراک در پایان اضافه کرد: عاقبت بخیری را هر لحظه و هر دم از خدا بخواهیم ، امام سجاد علیه السلام به جابر فرمود اینگونه دعا کن:

خدایا این ماه رمضان را آخرین ماه رمضان عمر ما قرار نداده و اگر قرار است آخرین ماه رمضان من باشد مرا آمرزیده از این دنیا ببر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha