شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری گفت: در شرایط کنونی در جغرافیای کلان جهان شاهد اسارت هنر به دست جهان استکبار و صهیونیسم بین الملل هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر امروز در دیدار جمعی از هنرمندان با اشاره به تاثیر هنر در جنگ نرم، اظهار داشت: در شرایط کنونی در جغرافیای کلان جهان شاهد اسارت هنر به دست جهان استکبار و صهیونیسم بین الملل هستیم که با سرمایه گذاری کلان و به استخدام درآوردن تمام کسانی که دارای دانش و تکنولوژی تولید هنر هستند، اندیشه‌های خود را به جهان تزریق و تحمیل می‌کنند.

منتخب مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، افزود: جهان استکبار بیش از اینکه به دنبال جنگ سخت باشد به دنبال مدیریت جنگ نرم است و یکی از این کارها در تهاجم نرم، تهاجم هنری است، بنابراین حوزه رسانه و هنر به عنوان یکی از امور راهبردی و استراتژیک تلقی می‌شود، به همین خاطر جبهه هنر و رسانه مقامت و انقلابی در سطح محور مقاومت یک ضرورت است که بتواند در مقابل تهاجم هنری، مقاومت هنری ایجاد کند و هنر را از اسارت ایجاد شده رها سازد.

امام جمعه بوشهر ابراز کرد: هرچند که کارهایی انجام شده اما لازم است بیش از این کار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با اشاره به پیشینه هنر در استان، گفت: در استان بوشهر از دیرباز هنر نقش تاثیرگذاری داشته و فضا و جغرافیای استان و نظام روان‌شناختی مردم بر این استوار بوده، لذا هنر در این منطقه بیش از مناطق دیگر موثر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: عرصه هنر از دیرباز دارای یک سامانه جامع دانشی مدیریتی نبوده که هم در عرصه‌های پیش از تولید، حین و بعد از تولید این سامانه به هنر کمک کند، این باعث شده که روند تولید هنر به ویژه هنری که دارای تکنولوژی پیشرفته و عوامل زیادی که در تولید آن نقش دارند مثل فیلم بلند یا تئاتر، دچار مشکل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، با اشاره به اهمیت مدیریت اقتصاد هنر، اظهار کرد: در این بخش نیاز به تحول زیادی داریم، اگر بخش خصوصی می‌خواهد فعالیت کند باید مورد حمایت تسهیلاتی قرار گیرد و قبل از تولید این حمایت‌ها جذب شود.

امام جمعه بوشهر گفت: در رابطه با بازاریابی و بازار سازی محصولات هنری باید تحولی ایجاد شود و بانک‌ها نیز در رابطه با صندوق حمایت از هنرمندان کمک کنند، همچنین مسئولان در تخصیص اعتبار به حوزه فرهنگ به عنوان کار زیربنایی نگاه کنند و بودجه تخصیص دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری تأکید کرد: نباید کارهای ما محدود به جغرافیای استان و ایران شود، بلکه از افق ایران و استان می‌توان به تحولات جهان نگاه کرد و با یک کار هنری بسیار عرصه‌های مختلفی پیش روی جهان باز کرد، باید از استان بوشهر به افق ایران کارهای اساسی در زبان‌های مختلف تولید کنیم.

امام جمعه بوشهر یادآور شد: صندوق هنر بوشهر را باید باز کرد، کارهای هنری بسیاری وجود دارد که لازم است کشف و در یک مدل جدید به جامعه عرضه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: به تحول در این عرصه نیاز داریم و باید با یک برنامه ریزی دقیق کار را پیش ببریم.

گفتنی است در این دیدار جمعی از هنرمندان توسط حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری تقدیر شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha