شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
پدافند

حوزه/ رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، شهید سپهبد محمدولی قرنی را در غیرت و تعصب نسبت به وطن ممتاز خواند و گفت: این شهید بزرگ  اولین شهید ترور پس از پیروزی انقلاب اسلامی است و در اخلاص، عزم و اراده مثال زدنی بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام علیرضا محمود زاده صبح امروز در مراسم گرامیداشت شهید سپهبد محمد ولی قرنی در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی این شهید را در غیرت و تعصب نسبت به وطن ممتاز خواند و گفت: این شهید بزرگ اولین شهید پس از پیروزی انقلاب اسلامی است و در اخلاص، عزم و اراده مثال زدنی بود.

وی با بیان اینکه شهید قرنی همواره در مقابل ظلم و جور پهلوی ایستادگی می کرد و زیر بار زور نمی رفت، افزود: یکی از ویژگی های شهید قرنی مقابله با ظلم و تلاش برای رفع مشکلات مردم و گسترش تفکر انقلابی در کشور بود.

حجت الاسلام محمودزاده در ادامه با اشاره به اینکه شهید قرنی در دوران پهلوی به شدت تحت کنترل بود، گفت: با این وجود این شهید برای نشان دادن چهره زشت و اقدامات ظالمانه پهلوی به مردم از پای نایستاد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با حکم امام خمینی (ره) به عنوان اولین رئیس ستاد مشترک ارتش انتخاب شد و به دلیل اقدامات انقلابی و مبارزه با ساواک و رژیم پهلوی به عضویت شورای انقلاب نیز در آمد.

وی افزود: عمده فعالیت های قرنی در این برهه در ارتش بود که اولین چالش آن ناآرامی هایی بود که بعد از انقلاب در کردستان به وجود آمد و با درایتی که داشت توانست اوضاع کردستان را کنترل کند.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) از هیچ کس بی جهت تعریف نکرده اند، تصریح کرد: ایشان بارها از سپهبد قرنی تعریف کرده اند و وقتی توسط منافقین کوردل گروهک فرقان به شهادت رسید امام دستور دادند پیکر مطهر وی در صحن حضرت معصومه(س) در کنار آیت الله حائری یزدی(ره) دفن شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha