جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
کد خبر: 1152141
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۱
اراک

حوزه/ مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان مرکزی گفت : باطن ما با تغییر رفتارمان مرتب تغییر میکند، باید در اعمال و رفتار مواظب باشیم که چهره باطن ما به حیوانیت برنگردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک،به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا (س)اراک نشست فرهنگی با سخنرانی حجه الاسلام و المسلمین عدالت مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان مرکزی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عدالت در ابتدا به این موضوع اشاره کرد که انسان دارای ۲ بعد است یکی جسمانی و دیگری روحانی یا یکی ملکوتی و دیگری ناسوتی ، یکی مادی و دیگری معنوی .

وی گفت : انسان دارای ظاهر و باطن هست ، همه ظاهرِ انسانی دارند اما باطن بستگی به فضائل و رذائلی دارد که انسان با اختیار به سمتشان می‌رود، با فضائل شبیه انبیا و اولیا خواهد شد و با رذائل به سمت حیوانیت‌ خواهد رفت.

مدیر مرکز خدمات در ادامه به شرح روایت پیامبر اسلام (ص) پرداخت و گفت : پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : امت من سه دسته‌اند. ۱- شبیه انبیا

۲- شبیه ملائکه

۳- شبیه حیوانات

اما شبیهان به انبیاء: همت و تلاش بالا ، نماز(خداشناسی)و روزه(خودسازی) و زکات(مردم‌داری )است.

امت شبیه ملائکه: همتشان در تسبیح و تکبیر است و کاری به مردم ندارند.

شبیهان به حیوانات: همتشان خوردن و آشامیدن و خوابیدن .

حجت الاسلام والمسلمین عدالت تصریح کرد: خدای متعال نخواسته در این دنیا باطن افراد نمایش داده شود، اما آن باطن با توجه به رفتار هرکسی شکل ایجاد می کند..

وی افزود : باطن ما با تغییر رفتارمان مرتب تغییر میکند، باید در اعمال و رفتار مواظب باشیم که چهره باطن ما به حیوانیت برنگردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha