جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
صفایی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه دشمن تهاجم فرهنگی کرده است، گفت: هر جا که نگاه کنید می بینید که تیری زده شده است، توجه به مراسمات و جشن های اهل‌بیت علیهم‌السلام، آسیب ها را التیام می دهد و قدرت فرهنگی را اقتدار می‌بخشد، لذا راهبردی است از این جهت باید بسیار به آن توجه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، امروز در دیدار اعضای ستاد برگزاری دهه کرامت استان بوشهر گفت: امام رضا علیه السلام دارای ویژگی خاصی است و میزان تحقق ایمان برای انسان است.

امام جمعه بوشهر بیان داشت: زیارت امام‌ رضا علیه السلام دارای ویژگی هایی است و هر گناهکاری برای بخشش به حرم امام برود و دعا کند، گناهان او بخشیده می شود. به همین جهت امامت و زیارت امام رضا علیه السلام دارای آثار و برکات بسیار مهمی است.

وی با اشاره به شخصیت مأموم خلیفه زمان امام رضا علیه السلام، گفت: ماموم به خاطر اینکه امام رضا علیه السلام را از نزدیک کنترل کند، امام را از مدینه به مرو آورد و بنا داشت امام را در شرایطی قرار دهد که هم مقام امام‌ تضعیف شود و هم انسجام پیروان او از دست رود و نیز نهضت های اسلامی خنثی شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری گفت: امام رضا علیه السلام این تهدید را تبدیل به فرصت جهانی و تاریخی کرد و با مناظراتی که با رهبران ادیان جهانی داشتند و با معجزاتی که انجام دادند و با مطالب قوی که در طول فضای مختصری که داشتند، فضا را از حالت تهدید به فرصت تبدیل، و اسلام و مکتب اهل بیت علیهم السلام را جهانی کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر ابراز داشت: بنابراین ترویج فرهنگ رضوی در شرایط کنونی نه تنها یک کار ملی است بلکه جهانی است، چون مکتب اهل بیت علیهم السلام را در زمان خود جهانی کرد و تمام دسیسه هایی که برای از بین بردن انسجام امت با امامت و فرهنگ اسلامی بود، حضرت استحکام بخشید و نهضت ها حرکت های فوق العاده و مختلف انجام دادند و انسجام مسلمین بیشتر شد.

وی گفت: به همین خاطر فهم مکتب اسلامی رضوی و ارائه آن به جامعه که هم اسلام ناب محمدی بهتر شناخته شود و هم این فرهنگ معرفی و نهادینه شود بسیار مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری بیان داشت: خدمت به امور فرهنگی خدمت به امام زمان علیه السلام است و ضایع نمی شود و بلعکس ترک فعل در ذهن حضرت می ماند، لذا هرچه برای تحقق فرهنگ رضوی اسلامی کوشش کنید این تلاش در راستای اهداف امام زمان(عج) و سلامت جامعه است.

وی با بیان اینکه دشمن تهاجم فرهنگی کرده است، ابراز داشت: هر جا که نگاه کنید می بینید که تیری زده شده است، این جشن ها، آسیب ها را التیام می دهد و قدرت فرهنگی را اقتدار می‌بخشد، لذا راهبردی است از این جهت باید بسیار به آن توجه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری افزود: در استان بوشهر نمای شهر نه در ایام عزا معزا و نه در میلادها نشان است. باید به سمتی برویم که وقتی سوگواری اهل بیت علیهم السلام است نشان داده شود و سر در ادارات و مغازه ها و بیلبوردها نشان داشته باشد اینها در ذهن مردم به ویژه کودکان و نوجوانان مؤثر است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه محتوابخشی به مراسمات بسیار مهم است، کفت: اینها شعائر الهی است و مراسمات باید شعور و عقلانیت دینی را بالا ببرد. اهدای کتاب و دعوت از سخنرانان و کارهای عمیق فرهنگی انجام توسط ادارات صورت گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha