جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
صفایی بوشهری

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: برخورد دوگانه با کالای ته لنجی به بازار لطمه می‌زند و ۳۰۰ هزار نفری که به طور مستقیم و غیرمستقیم در عرصه کار ملوانی فعالیت دارند دیگر نمی توانند کار کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر عصر امروز در دیدار با رئیس دیوان عدالت اداری کشور، اظهار داشت: نظام اسلامی یک ویژگی ممتاز نسبت به دیگر نظام‌ها دارد و آن عدالت پایگی است.

وی افزود: هرگاه عدالت دچار مشکل شود، هرجایی که ایجاد اشکالی شده با منظومه نظام اسلامی فاصله می‌گیرد و دچار سقوط‌های مختلف می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری بیان کرد: دیوان عدالت اداری از زمانی که تشکیل شده، ضامن بقای منظومه اجرایی کشور در عرصه عدالت پایگی است، دیوان عدالت اداری ضامن سلامت کار در نظام اسلامی است و قوام نظام اسلامی هم به عدالت است.

وی با بیان اینکه عدالت جوهره و ماهیت تمامی ساختار نظام اسلامی است، گفت: دیوان عدالت اداری اکنون در ساختار نظام اسلامی جایگاه فوق العاده‌ای دارد.

امام جمعه بوشهر یادآور شد: تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در چارچوب قانونگذاری بدون توجه به مبانی فقه حکومتی و شرایط روز و یا تصمیم‌های خلق الساعه در عرصه‌های مختلف اجرایی حسب شرایط، از مشکلات اساسی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با بیان اینکه مدیران ما بعضا با تجربه و دانش نیستند و حسب تشخیص خود دست به اقداماتی می‌زنند که کاملا خلاف قانون است، خاطرنشان کرد: باید تمامی مدیران در حوزه تصمیم گیری و اجرا آموزش ببینند.

وی ادامه داد: در حوزه پیشگیری و قانون گذاری و اجرا باید فوق العاده دقت کنیم که تصمیم گیری مدیران و نحوه اجرای کار، منجر به آسیب نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری ابراز کرد: برخی جاها خلأ قانونی است اما مدیر اجرایی به مبادی ذی ربط گزارش نمی‌دهد، بنابراین منجر به ترک فعل می‌شود یا قانون هست و مدیر با آن آشنا نیست یا قدرت ندارد که باز هم منجر به ترک فعل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه یکی از موضوعاتی که بنده، رییس دادگستری و استاندار با آن درگیر هستیم، موضوع ته لنجی است، تصریح کرد: برخی می‌گویند ته لنجی قاچاق است، بعد خودشان اعلام می‌کنند این کالاها از مبادی ورودی وارد می‌شود، در نتیجه کالایی که از مبادی ورودی وارد می‌شود دیگر قاچاق نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه وقتی روی یک موضوع عنوان قاچاق گذاشته شد، حکم مشخص است، ابراز کرد: وقتی این کالاها در مبادی ورودی به صورت قانونی از گمرک خارج می‌شود و آمار کامل آن داده می‌شود، دیگر عنوان قاچاق پیدا نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: برخورد دوگانه با کالای ته لنجی به بازار لطمه می‌زند و ۳۰۰ هزار نفری که به طور مستقیم و غیرمستقیم در عرصه کار ملوانی فعالیت دارند، دیگر نمی‌توانند کار کنند.

وی تأکید کرد: وقتی مجوز یک سفر آن هم با آن شرایط خاص به لنج‌ها داده می‌شود که هر سفر ۴۵ روز است، بقیه سال که ۳۲۰ روز است لنج چوبی بر اثر جزر و مد و منقبض و منبسط شدن از بین می‌رود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha