شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
ترابی

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر لزوم انس بیشتر اساتید با طلاب تصریح کرد: درخواستی که از اساتید داریم این است که با طلاب انس بگیرند، زیرا وظیفه ما صرفا انتقال مفاهیم و اصطلاحات به طلاب نیست،  بلکه گاهی انس با طلاب تاثیرگذاری علمی را نیز بیشتر می کند .

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم ترابی صبح امروز در همایش تجلیل از اساتید و پاسداشت روز معلم با اشاره به اهمیت عملیات سپاه پاسداران در مواجه با رژیم صهیونیستی اظهار داشت: هیچ دولتی از سال ۱۹۷۳ با اسراییل وارد جنگ نشده بود و این جنگ نیز برای بازپس گیری صحرای سینا توسط مصر انجام پذیرفت اما به شکست مصر منجر شد.

وی افزود: در این مدت هیچ دولتی جرأت مقابله با اسراییل را نداشته و در چند سال اخیر دولت های مسلمان در عادی سازی روابط با اسراییل با یکدیگر رقابت می کردند.

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان اضافه کرد: البته گروه های مقاومت ضرباتی به اسراییل وارد کردند، اما هیچ دولتی طی چند دهه اخیر با آنها وارد جنگ نشده بود و به فضل الهی این هیمنه پوشالی شکسته شد.

وی عنوان کرد: هر چند مردم مظلوم غزه خسارات فراوانی متحمل شدند، اما این روشنگری و بیداری که در دنیا رخ داده کم نظیراست و اکنون دانشجویان اروپا در دانشگاه های مختلف تحصن کرده و همان گونه که دشمن در عرصه نظامی رسوا شد در عرصه رسانی و افکار عمومی نیز در حال شکست است.

حجت الاسلام ترابی در ادامه سخنان خود با بیان نکاتی در خصوص مسائل آموزشی حوزه به ارائه گزارشی در این باره پرداخت و عنوان کرد: در مورد فعالیت های معاونت آموزش، یکی از مهمترین فعالیت ها، پیرامون امور کلان است که این نیز در دوبخش تعریف می شود که در وهله اول اصلاح نظامات آموزشی و سپس تدوین و تغییر کتب درسی است.

وی خاطر نشان کرد: در زمینه تدوین کتب در برخی از پایه ها کتب جدیدی وارد فرایند تدریس شده است و در بخش نظامات آموزشی نیز چند سالی است که طرح مقدمات و سطح یک اجرا شده و از مزایای این طرح آن است که مجموعه ای از مهارت های مورد نیاز طلبه برای خدمت رسانی در جامعه در این بسته شش ساله گنجانده شده و در سطح عالی نیز امیدوار هستیم طرح آن تا سال آینده آماده شود.

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر لزوم انس بیشتر اساتید با طلاب تصریح کرد: درخواستی که از اساتید داریم این است که با طلاب انس بگیرند، زیرا وظیفه ما صرفا انتقال مفاهیم و اصطلاحات به طلاب نیست، بلکه گاهی انس با طلاب تاثیرگذاری علمی را نیز بیشتر می کند و علاوه بر آن از طلاب نیز می خواهیم که اگر انتقادی وجود دارد در کلاس درس مطرح نشود و به خود مسئولین حوزه منتقل شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha