شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
قدرت الله چتری

حوزه/ چتری گفت: مجموعاً ۹ کاروان در حج امسال کار اعزام حجاج استان را بر عهده خواهند داشت و مجموعاً یک هزار و ۱۳۰ نفر در حج تمتع اعزام خواهند شد همچنین برای نخستین بار بعد از ۹ سال شاهد اعزام حجاج در عمره مفرده بودیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، قدرت الله چتری، مدیرکل حج و زیارت استان سمنان، در همایش بزرگ حجاج تمتع شرق استان سمنان در مجموعه البرز شرقی شاهرود اظهار داشت: نخستین کاروان استان برای تمتع ۱۴۰۳ روز بیست و پنجم اردیبهشت ماه متعلق به مرکز استان به بیت الله الحرام اعزام می شود و آخرین کاروان هم ۱۵ خرداد ماه مجدداً از سهمیه مرکز استان به خانه خدا اعزام خواهد شد.

وی افزود: امسال یک هزار و ۱۳۰ نفر از استان سمنان به حج تمتع اعزام خواهند شد، هفته آینده نخستین کاروان حجاج استان سمنان به سرزمین وحی اعزام خواهد شد.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان تصریح کرد: در صورتی که مشکلی در زمینه شرکت‌های هواپیمایی وجود نداشته باشد تمام پروازها در زمان موعد مقرر خود از فرودگاه امام خمینی(ره) صورت می گیرد و نخستین کاروان ما از مرکز استان در روز ۲۵ اردیبهشت اعزام و آخرین کاروان نیز از همین شهرستان همزمان با روز پانزدهم خرداد ماه ۱۴۰۳ اعزام می شود.

چتری خاطرنشان کرد: مجموعاً ۹ کاروان در حج امسال کار اعزام حجاج استان را بر عهده خواهند داشت و مجموعاً یک هزار و ۱۳۰ نفر در حج تمتع اعزام خواهند شد همچنین برای نخستین بار بعد از ۹ سال شاهد اعزام حجاج در عمره مفرده بودیم.

وی افزود: دو هفته قبل یک کاروان ۸۵ نفره از استان سمنان راهی عمره مفرده شد و دوشنبه هفته جاری شاهد بازگشت این کاروان به کشورمان خواهیم بود.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان گفت: در حج تمتع امسال ۴۴ درصد حجاج مرد و ۵۶ درصد خانم هستند و لذا میانگین سنی حجاج استان سمنان در تمتع امسال ۵۶ سال برآورد شده که نسبت به سال قبل جوان تر است.

وی تصریح کرد: سال گذشته به واسطه همراهی بازماندگان از حج به دلیل کرونا و دیگر عوامل، میانگین سنی افراد حاضر در کاروان های بسیار بالاتر بود اما امسال خوشبختانه کاروان استان جوانتر است.

چتری افزود: فرد بی سواد یا کم سواد در کاروان‌های استان سمنان وجود ندارد و بسیاری از افراد دارای تحصیلات تکمیلی در کاروان‌های ما حضور دارند، لذا جوانی در کنار سواد و جوانی مدیران کاروان ها سبب شده تا امیدوار باشیم روند حج امسال به مراتب بهتر از سال های قبل صورت گیرد.

وی بیان کرد: جوانترین زائر امسال استان سمنان ۲۳ و مسن ترین آنها ۸۵ سال دارد، بیان کرد: ۶۰ درصد از مدیران کاروان های ما جوان و نخستین بار است که کاروان داری می کنند و این یکی از محسنات حج امسال محسوب می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان گفت: سهمیه کاروان‌ها و حجاج استان فقط و فقط بستگی به متقاضیان داشته و هیچ عامل دیگری از جمله مرکز استان بودن، جمعیت، وسعت و ... در نظر گرفته نشده است و پیش ثبت نام ها تعیین کننده میزان حضور حجاج و دسته بندی کاروان ها بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha