شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محسن حسینی مراد آبادی

حوزه/ مسئول فرهنگی کمیته ملی پارالمپیک جمهوری اسلامی ایران گفت: تغییرات ساختاری در وزارت ورزش و جوانان فرهنگ را به حاشیه برده است.

حجت‌الاسلام‌ سید محسن حسینی مرادآبادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به تغییر ساختار وزارت ورزش و جوانان و تنزل بخش فرهنگی، اظهار داشت: بر اساس تصمیم‌گیری صورت‌گرفته از سوی وزیر ورزش و جوانان بخش فرهنگی از معاونت فرهنگی و ورزش همگانی به ذیل معاونت دیگری منتقل شده است که در این میان چند اشکال اساسی وجود دارد.

وی ادامه داد: زمانی که شما معاونت فرهنگی در وزارت‌خانه‌ای داشته باشید تمرکز معاونت و انتظارات بیرونی از آن معاونت در حوزه فرهنگ جدی و مورد انتظار است و شخصی که برای این مهم انتخاب می‌شد به‌عنوان یک عنصر فرهنگی انتخاب می‌شد.

حجت‌الاسلام‌ حسینی مرادآبادی ابراز داشت: با اتفاقی که رخ‌داده است معاونت فرهنگی در ذیل ورزش قهرمانی قرار گرفته است و فردی که برای این پُست انتخاب می‌شود قطعاً با دید قهرمانی و نه فرهنگی انتخاب می‌شود و عملاً ما اداره کل فرهنگی در وزارت ورزش و جوانان داریم که این تنزل شدید این موضوع فرهنگ را نشان می‌دهد.

مسئول فرهنگی کمیته ملی پارالمپیک جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در برنامه‌ریزی که برای ساختارها طرح‌ریزی می‌شود یا بر اساس جنسیت است یا موضوعی اما در وزارت ورزش و جوانان ما با تلفیقی از این دو روبرو هستیم. یعنی ما هم معاونت بانوان داریم که انتخاب آن جنسیتی بوده است و هم معاونت همگانی یا قهرمانی داریم که این ها نوع تقسیم ساختار آن‌ها بر اساس فعالیت بوده است.

حجت‌الاسلام‌ حسینی مرادآبادی ادامه داد: اگر بخواهیم با دو منطق یک ساختار را بنویسیم منطقی نیست.

وی ابراز داشت: با ساختار جدیدی که وزارت ورزش و جوانان برای خودش ایجاد کرده است عملاً نمی‌تواند به وظایف و تعهدات فرهنگی که در اسناد بالادستی است عمل کند.

حجت‌الاسلام‌ حسینی مراد آبادی با اشاره به این تنزل جایگاه بیان داشت: در این زمینه دو پیشنهاد وجود دارد نخست این که باید معاونت فرهنگی و معاونت ورزشی مستقل داشته باشیم.

وی افزود: در معاونت فرهنگی تمام مباحث فرهنگی برای خواهران، برادران و سایر بخش‌های وزارت دنبال شود و خصوصاً ضوابطی که بر روی زمین‌مانده و اجرا نشده است.

حجت‌الاسلام‌ حسینی مراد آبادی ادامه داد: پیشنهاد دوم این است که باتوجه‌به تغییرات صورت‌گرفته ما سازمان فرهنگی ورزش را تأسیس کنیم تا مطالبه بالادستی که معاونت‌های وزارتخانه که باید 5 معاونت باشد انجام شده و هم بخش فرهنگی ورزشی کشور که مطالبات جدی دارد امکان اجرای بهتر و بیشتر را داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha