شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
1

کارشناس و مشاور مسائل خانواده تصریح کرد: عدم وجود روابط صمیمانه و محبت آمیز در میان اعضای خانواده از جمله زوجین، زمینه ساز بروز بسیاری از مشکلات خانوادگی است.

رقیه وزیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: والدین بخصوص باید مسایل و نیازهای عاطفی در بستر خانواده را جدی بگیرند و اگرمشکل و خلأیی در این زمینه احساس می شود در صدد رفع مشکل برآیند نه این که بی تفاوت و یا کم تفاوت از کنار آن بگذرند.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که خانواده ها در مراجعه به ما به عنوان مشاور مطرح می کنند این است که فرزندان ما دچار استرس و یا اضطراب هستند و حال آن که یکی از زمینه های ایجاد و تشدید این قبیل مشکلات، عدم وجود روابط عمیق و صمیمی میان اعضای خانواده به خصوص میان والدین و فرزندان است، ضمن آن متأسفانه شرایط حاصل شده از فضای مجازی نیز به این مساله دامن زده است.

مشاور امور خانواده همچنین گفت: اولین و مهم ترین راهکار برای رفع این مشکل، ارتقای کیفیت رابطه اعضای خانواده و ارتقای سطح مهارت های زندگی است. متأسفانه برخی والدین که سر کار هستند و یا به هر علتی به مسایل و مشکلات و نیازهای فرزندانشان توجهی ندارند و طبعاً در تأمین نیازهای عاطفی بچه های خود ناتوان هستند و همین مساله زمینه ساز مسایل و مشکلات دیگر می شود.

وی بیان داشت: با تقویت ارتباط صمیمانه میان اعضای خانواده به خصوص در میان زن و شوهر، به تدریج برخی از مشکلات رفع شده و زمینه برای حل مشکلات دیگر نیز حاصل می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha