شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
کد خبر: 1154948
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲
اراک

حوزه/ نشست فرهنگی با موضوع تدابیر راه‌های کنترل زبان از دیدگاه امام صادق(ع) در مؤسسه آموزش عالی ریحانة النبی (س) اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، ظهر امروز نشست فرهنگی با موضوع تدابیر راه های کنترل زبان از دیدگاه امام صادق (ع) با حضور خانم ایبک آبادی از مبلغین شهر اراک در مؤسسه آموزش عالی ریحانة النبی (س) این شهر برگزار شد.

ایبک آبادی گفت: زبان مشکل بزرگ بشر است و مهار آن منافع بسیار زیادی به همراه دارد.

وی راهکارهایی برای کنترل این عضو مشکل ساز از سوی امام صادق (ع) بیان کرد و گفت: امام صادق (ع) فرموده اند: از خدا بترسید و زبانتان را به جز از کلام خیر باز دارید مبادا زبانتان را به گفتار دروغ و تهمت و گناه و دشمنی آلوده سازید زیرا اگر زبان خود را از آنچه خدا خوش ندارد و از آن جلوگیری کرده بازدارید بهتر است نزد خداوند از اینکه زبان خود را بدان بیالایید چون لغزش زبان در آنچه ناپسند خداست و از آن جلوگیری فرموده برای بنده باعث سقوط او نزد خداوند می شود و مورد خشم خدا و کوری و گنگی او در روز قیامت است.

ایبک آبادی خاطرنشان کرد: همیشه سعی کنید با افراد خوش سخن و کسانی که از اخلاق اسلامی بهره‌مندند همنشین شوید و از آنان الگو بگیرید.

وی در پایان اضافه کرد: سخن گفتن بشر اکثرا دنباله ای از وزر و وبال دارد که تا پرتگاه جهنم انسان را می کشاند و ذکر خداست که می تواند زبان را از هر اشتباهی به خود مشغول کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha