دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
مرتضی مطیعی

حوزه/ امام جمعه سمنان گفت: غرب می‌بیند که در نظام اسلامی خانم‌هایی که حجاب دارند حیا دارند پیشرفت علمی زیادی در رشته های مختلف داشته اند، وقتی این را مشاهده می‌کند به دنبال ضربه زدن به جامعه بانوان و حجاب آنها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، با تشریح یکی از روایات امام صادق(ع) در خصوص پایه‌های حکومت اسلامی و روش‌های جذب و دعوت افراد به دین گفت: امام جعفر صادق(ع) فرمود «حکومت‌ها (امویان و عباسیان) بر جور و ستم و خشونت و شمشیر استوارند در حالی که امامت ما را بر رِفق و مدارا، تألیف قلوب، وقار، تقیّه، معاشرت نیکو با مردم، وَرَع و تلاش بنا شده است، با این عوامل مردم را به سمت ما هدایت کنید»

وی تألیف قلوب را یکی از موارد مصرف زکات عنوان کرد و افزود: ایجاد الفت در میان افراد بویژه در بین مخالفین در مقاطع خاص سبب یاری دین خدا می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان اینکه استقرار و استحکام حکومت اسلامی نیازمند سعه‌صدر و آرامش است، به اهمیت تقیه در حفظ دین خدا اشاره کرد و گفت: در روایات داریم اگر کسی در یک طرف عالم کاری کند که مسلمانی در طرف دیگر عالم جان خود را از دست دهد در گناه قاتل شریک است!

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، حسن معاشرت با مردم را یکی از لوازم حکومت‌داری دانست و تصریح کرد: ائمه اطهار(س) در مواجهه با مخالفین بگونه‌ای عمل می‌کردند که سبب نزدیکی آنها به دین خدا می‌شد»

وی با انتقاد از رفتار تند برخی افراد در قبال منتقدین و مخالفان گفت: متاسفانه گاهی یک نفر به دلیل یک خطا در رفتار یا اشتباه در تصمیم‌گیری، آنچنان بمباران می‌شود که گویا فقط در حال عمل به «اشداء علی الکفار» هستیم و با این تصور که در حال پیمودن راه درست هستیم از «رحماء بینهم» غفلت می‌کنیم!

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در ادامه با یادآوری توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص لزوم رعایت حجاب و عفاف گفت: رهبر معظم انقلاب بی‌حجابی را یک حرام شرعی و نیز حرام قانونی و سیاسی دانسته که البته دارای جوانب دیگری نیز می‌شود.

امام جمعه سمنان افزود: باید بیش از هرچیزی به جوانب دیگر بی‌حجابی توجه کنیم و این نکته را برای بانوان و دختران گرامی تبیین کنیم که در آنسوی مساله بی‌حجابی، عناصر خارجی و بیگانه قرار دارند لذا نباید در زمین دشمن بازی کرد!

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند بی‌حجابی و بی‌حیایی را لازمه پیشرفت و ترقی معرفی کند اظهار کرد: امروز بانوان محجبه و مسلمان که به مراتب عالی علمی و فرهنگی دست یافته‌اند خط بطلانی بر این ادعای غرب خط کشیده اند لذا عفاف و حجاب از سوی سردمداران نظام‌های غربی تحمل نمی‌شود!

نماینده ولی فقیه در استان سمنان خواستار همراهی همه دلسوزان با فراجا در اجرای موفق طرح «نور» شد و گفت: اگر همزمان با اجرای این طرح، فضای اقناعی و گفتمانی برای تبیین اهمیت آن فراهم نشود موفقیت لازم بدست نخواهد آمد.

وی با طلب استغفار از درگاه خداوند برای عفو و بخشش رفتارهایی که منجر به دور شدن نسل جوان از دین شده است افزود: رسانه‌ها بویژه رسانه ملی نیز باید در جهت تبیین اهمیت عفاف و حجاب گام بردارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان اینکه «ورع» بالاترین درجه رعایت تقوا است اظهار کرد: از سویی دیگر تبیین معارف دینی و اسلامی نیازمند تلاش و کوشش است که نمونه‌های بارز آن را در سیره امام راحل(ره)، مقام معظم رهبری، شهید مطهری و دیگر بزرگان مشاهده می‌کنیم.

امام جمعه سمنان عملیات‌های «طوفان الاقصی» و «وعده صادق» را زمینه‌ساز جهانی‌سازی شعارهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: چه کسی باور می‌کرد روزی فرا برسد که دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا نماز جماعت اقامه کنند، علیه رژیم صهیونیستی شعار سر دهند و پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درآورند؟

وی با یادآوری نامه تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپا و آمریکا خاطرنشان کرد: امیدواریم همه ما در مسیر پرافتخار انقلاب اسلامی و سیره حکومتی امام جعفر صادق علیه‌السلام گام برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha