دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
انتشارات مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی

حوزه/ دو کتاب تازه از سوی انتشارات مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی) منتشر و در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب، دو کتاب تازه از سوی انتشارات مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی) منتشر و در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شده است.

انتشار شرح و معرفی «کتابخانه‌ها و گنجینه‌های اهدایی به کتابخانۀ مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی»

«کتابخانه‌ها و گنجینه‌های اهدایی به کتابخانۀ مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی (١٣۶٣-١۴٠١ ش)»، در دو جلد، به‌کوشش فرشته مجیدی و زیر نظر سیدعلی آل‌داود نشر یافته است.

«سیدعلی آل‌داود»، عضو شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی و ناظر این اثر، در بخشی از مقدمۀ خود بر این کتاب آورده است: «از زمان تأسیس و شروع به کار مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی در ١٣۶٢ تاکنون که نزدیک به چهل سال است مجموعه‌ها و کتابخانه‌های نفیس متعدد به این مرکز اهدا شده و با جرئت می‌توان ادعا کرد حداقل در کشور ما تاکنون چنین حجمی از اهدا و با این تعداد زیاد اهداکننده بی‌سابقه است. در مدت زمان نزدیک به چهل سال ١٧٣ مجموعه به کتابخانۀ دائرة‌المعارف اهدا شده و اهداکنندگان عموماً از افراد صاحب‌نام و دانشمندان و نام‌آوران عرصه‌های مختلف بوده‌اند و بیشتر آنان در زمان حیات خود مبادرت به اهدا و انتقال کتابهای خود به کتابخانۀ مرکز نموده‌اند. افتخاری بزرگ برای دائرة‌المعارف و مسئولان و مدیران آنجاست که توانسته‌اند در مدت چند دهۀ کوتاه اعتماد عمومی اکثر دانشمندان نامور مملکت را جلب نمایند.»

مجموعۀ دوجلدی «کتابخانه‌ها و گنجینه‌های اهدایی به کتابخانۀ مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی» در ١٢١٣ صفحه، با شمارگان ٧٠٠ نسخه و به‌بهای یک‌میلیون و ٢۴٠ هزار تومان منتشر شده است.

انتشار مجموعه مقالاتی دربارۀ «رودبارِ اَلَموت»

کتاب «رودبارِ اَلَموت (مجموعۀ مقاله‌ها)»، تألیف عنایت‌الله مجیدی و به‌کوشش زهرا سیفی به طبع رسیده است.

«عنایت‌الله مجیدی»، رئیس کتابخانۀ مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، در فرازی از پیشگفتار خود بر این اثر آورده است: «چندی پیش از این، مجموعه‌ای از مقاله‌های این بنده با نام الموت‌‎نامه انتشار یافت و مورد استقبال علاقمندان واقع شد. گویی آن نوشته‌های ناچیز برای پژوهشگرانی که در موضوعات مربوط به منطقۀ رودبار الموت و سرزمین تاریخی قزوین، به تحقیق مشغولند به کار آمده و مفید بوده است. گذشته از اینها، حقیقت این است که برای شخص خودم، که به تاریخ و فرهنگ آن منطقه عشق می‌ورزم، نوشتن، تصحیح و توضیح بر هر یک از این یادداشت‌ها به نوبۀ خود لذت بخش بوده است، زیرا آنها را برای تألیف یک اثر مستقل و جامع در تاریخ و فرهنگ آن منطقه تا حدی ضرور می‌دیدم.»

کتاب «رودبارِ اَلَموت (مجموعۀ مقاله‌ها)» در ۴۶۴ صفحه، با شمارگان ٣٠٠ نسخه و به‌بهای ۴٨۵ هزار تومان منتشر شده است.

غرفۀ مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی) در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در مصلای امام خمینی، شبستان، راهروی ٢٢، غرفۀ ۵٣٠ واقع است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha