دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
نمایشگاه کتاب تهران

حوزه/ ۳۳ جلد آثار همایش بین المللی ابوطالب (علیه السلام) برای اولین بار در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران  عرضه شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، همایش بین المللی ابوطالب (علیه السلام) حامی پیامبر اعظم با هدف بررسی ابعاد مختلف شخصیت گرانقدر جهان اسلام حضرت ابوطالب (علیه السلام) کار خود را از سال ۱۳۹۸ آغاز و پس از فراخوان و بررسی آثار واصله به دبیرخانه همایش، مجموعه آثار همایش بین المللی ابوطالب (علیه السلام) توسط انتشارات مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) در فروردین ماه ۱۴۰۳ منتشر و برای اولین بار در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به مخاطبان محترم عرضه گردید.

مدیرکل خدمات فرهنگی و انتشارات مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) در ادامه افزود : از مهم ترین ویژگی های آثار عرضه شده، توجه به ابعاد مختلف شخصیت گرانقدر حضرت ابوطالب (علیه السلام) با بهره گیری از نظر علما، نخبگان و محققین جهان اسلام می باشد.

وی افزود: این مجموعه ۳۳ جلدی در چهار بخش ارائه شده که بخش اول مربوط به زندگی نامه حضرت ابوطالب و حمایت‌های آن حضرت از رسول خدا(ص) به ویژه پس از بعثت پیامبر اکرم(ص)، شعب ابوطالب و یوم الدار است و در بخش دوم با عنوان کلام و عقاید مباحثی همچون ایمان ابوطالب و فرزندانش مطرح شده است.

بهبهانی پور افزود: بخش سوم شامل نسب‌شناسی و اطلس ایشان و بخش چهارم با توجه به اشعار سروده‌شده توسط حضرت ابوطالب به ویژه قصیده لامیه، موضوع‌هایی همچون شعر و ادبیات مطرح شده است. ۴ جلد این بخش به این قصیده معروف ابوطالب، همراه با شرح‌های ادیبان شیعه و سنی اختصاص یافته است.

مدیرکل خدمات فرهنگی و انتشارات ادامه داد : از دیگر ویژگی های همایش بین المللی ابوطالب (علیه السلام) توجه به موضوع‌های هنری مانند خطاطی، عکاسی و سرود و همچنین برگزاری جشنوراه‌های مختلف ادبی و نیز جشنواره کودکان بوده است که این فعالیت‌ها در یک جلد تحت عنوان «ابوطالب ع در آینه ادب و هنر» منتشر شده است . ضمن اینکه یک جلد از این مجموعه ۳۳ جلدی به کتابشناسی اختصاص یافته است و تمام کتاب‌هایی که درباره حضرت ابوطالب منتشر شده، جمع آوری شده است.

مدیرکل خدمات فرهنگی و انتشارات ضمن دعوت از فرهیختگان و محققان به بازدید از غرفه انتشارات مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) ، افزود : در این دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، یکصد و پنجاه عنوان از آثار مجمع به معرض دید عموم قرار داده شده است. ضمن اینکه علاقه مندان می توانند از طریق نمایشگاه مجازی به آدرس : https://book.icfi.ir/ نیز آثار مجمع را تهیه نمایند.

وی در پایان افزود : انتشارات مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) تمامی آثار خود به همراه آثار سایر ناشران فعال در حوزه معرفی معارف اهل بیت (علیهم السلام) را بصورت رایگان برای مطالعه از طریق اپلیکیشن نبأ در اختیار عموم علاقه مندان قرار داده است که مخاطبان محترم می توانند از طریق سایت www.naba۱۴.com یا اپلیکیشن ۶ زبانه نبأ را دانلود و از کتب مختلف به زبانهای فارسی، عربی، انگلیسی، اسپانیولی، ترکی استانبولی و فرانسوی بهره مند شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha