سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری امام جمعه کرمانشاه

حوزه/ امام جمعه کرمانشاه با اشاره به ایفای نقش زنان در ایران اسلامی، گفت: زنان با الگو پذیری از بانوان بزرگ اسلام در مسئولیتهای اجتماعی نقش آفرین هستند و در بالاترین سمتهای جامعه، ایفا نقش می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین غفوری، در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر کرمانشاه، با توصیه نمازگزاران به تقوای الهی، گفت: بندگان خدا متدینین خودم را و همه شما را خواهران و برادران اهل عبادت و اطاعت پروردگار متعال را به رعایت تقوی الهی در همه حالات و لحظات زندگی دعوت می کنم.
وی در ادامه خطبه با تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) و روز دختر به ویژگی‌های علمی و معنوی این دختر نمونه مسلمان پرداخت و گفت: مرحوم مجلسی(رضوان الله تعالی علیه) در کتاب بحارالانوار، روایت‌های بسیاری از ائمه معصومین(علیهم السلام)، در خصوص شخصیت این بانوی بزرگوار نقل کرده است .
حجت الاسلام والمسلمین غفوری، در ادامه به مقایسه دو نگاه متفاوت اسلام و دید منحط غرب به دختران، افزود : زمانی که عرب ‌های جاهلی به دختران مانند یک وجود ننگ آور نگاه می‌کردند، اسلام با نگاه تکریم و تقدس به دختران، در مقابل دیدگاه جاهلی ایستاد.
وی تصریح کرد: فرهنگ غربی ، دختر را به ابزاری برای سوء استفاده‌ تبدیل کرده و نگاه ابزاری به او دارد .
حجت الاسلام والمسلمین غفوری، با اشاره به ایفای نقش زنان در ایران اسلامی، گفت: در فرهنگ اسلامی زن نقشهای اجتماعی بسیاری از جمله سمت‌های علمی و اجرایی را عهده‌دار است و با حفظ حجاب و اخلاق ، عفت و الگو پذیری از بانوان بزرگ اسلام در بالاترین سمتهای جامعه نقش ایفا می کند .

امام جمعه کرمانشاه گفت: اینگونه نیست که اسلام ، زن را در خانه محبوس کند و حق اجازه حضور در اجتماع را نداشته باشد، بالاترین الگوی حضور برای زن در جامعه ما، فاطمه زهرا، زینب کبری و فاطمه معصومه(سلام الله علیهما) می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha