سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ |۲۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 28, 2024
حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین غفوری ، با حضور در منطقه اورامانات و دیدار با حاج ماموستا ملا قادر قادری و جمعی از روحانیون اهل سنت منطقه

حوزه/ نماینده ولی‌ فقیه در استان کرمانشاه، گفت: پاسداری از مرزهای دین خدا بر عهده علما قرار داده شده است و دلیل این مهم آن است که آن‌ها در مسیر انبیای الهی گام برداشته‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غفوری صبح امروز، با حضور در منطقه اورامانات و دیدار با حاج ماموستا ملا قادر قادری و جمعی از روحانیون اهل سنت منطقه، بیان کرد: علما برای اینکه علمشان در جامعه نافذ و نافع شود، وظایف مهمی بر دوش دارند که از مهم‌ترین آن‌ها عمل به علم است.

نماینده ولی ‌فقیه در استان کرمانشاه، با بیان اینکه امر تبلیغ دین بر عهده علما قرار گرفته و مسیر هدایتگری مسیری دشوار است، گفت: لقمه پاک و تربیت صحیح انسان را به کسب علم سوق می‌دهد، در این مسیر باید صبر داشت و دیگران را نیز به صبر دعوت کرد.

وی تصریح کرد: پاسداری از مرزهای دین خدا بر عهده علما قرار داده شده است و دلیل این مهم آن است که آن‌ها در مسیر انبیای الهی گام برداشته‌اند.

امام جمعه کرمانشاه با تصریح اینکه هدایتگری بسیار دشوار است، عنوان کرد: خداوند متعال به پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم)، فرمود که اینگونه نیست شما هرکه را بخواهید هدایت کنید، این خداوند است که هدایت می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه برای توفیق هدایتگری باید با توکل بر خدا و توسل بر پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم)، اهل بیت و ائمه عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) پیش رفت، اظهار داشت: اگر عالم در عمل به علمش پیش‌قدم باشد، توفیق او در هدایتگری افزون می‌شود، عالمی که اهل خداترسی باشد و خودش به دستورات خدا عمل کند، طبیعتاً علمش به جامعه سرایت می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری با یادآوری اینکه هر کلمه از تعلیم و تعلم صدقه جاریه است، گفت: عالمان نسبت ‌به عموم جامعه در سطح بالاتری قرار دارند و دارای شأن و منزلت برتری هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha