چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
تصاویر/ برگزاری رویداد  سبک زندگی اسلامی در ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام عباسی اصل گفت: مسائل فرهنگی جز با حضور مجموعه‌های مردمی در کنار حاکمیت رفع نمی‌شود و مجموعه‌های دغدغه‌مند باید در حوزه سبک زندگی به خط شده و برای آگاهی بخشی به عموم مردم تلاش شبانه روزی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حسین عباسی اصل امروزدر نشست رویداد ملی سبک زندگی اسلامی که در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: یک سری تبادرهای ذهنی در خصوص سبک زندگی وجود دارد که ما با آن ها درگیر هستیم و هر جریانی تعریف خاصی از سبک زندگی ارائه می دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نقشه کلانی برای سبک زندگی در کشور نداریم، گفت: در تعریف سبک زندگی با یک چالش جدی مواجه هستیم و باید به یک تعریف ثابتی برسیم و اندشمندان زیادی در کشور و در خارج از کشور آن را تعریف کرده اند که در عمل ما را به تشتت می کشاند و رهبر انقلاب همان گونه که فرماندهی کل قوای نظامی هستند، فرماندهی کل قوای فرهنگی نیز می باشد و ایشان هم مصداق های سبک زندگی را بیان کرده اند.

مدیر اندیشکده سبک زندگی اسلامی خاطرنشان کرد: سبک زندگی یک مقوله راهبردی است که اهداف و نیازهای جامعه را تنظیم می‌کند و معمولا وقتی مسأله سبک زندگی مطرح می‌شود، موضوعاتی چون خانواده، تربیت و ... به ذهن می‌آید. این موضوعات گرچه مهم است اما شاید تنها ده یا پانزده درصد از مباحث سبک زندگی را تشکیل دهند. سبک زندگی، شامل مسائل مهمی مثل موسیقی، تفریح، تغذیه، نوع پوشش، نوع آرایش، نوع مهمانی، سفرها و ... است.

وی اضافه کرد: مسائل فرهنگی جز با حضور مجموعه‌های مردمی در کنار حاکمیت رفع نمی‌شود و مجموعه‌های دغدغه‌مند باید در حوزه سبک زندگی به خط شده و برای آگاهی بخشی به عموم مردم تلاش شبانه روزی کنند.

حجت الاسلام عباسی اصل بیان داشت: باید این مسئله مورد بررسی قرار گیرد که تربیت، فعالین قرآنی، مبلغین و ... کجای سبک زندگی قرار می گیرند و لذا نیاز به یک هرم مسائل داریم که در آن نقش و وظائف جریان ها در تاثیرات فرهنگی را تبیین کند.

وی گفت: رهبر انقلاب در ده سال گذشته در بیش از ۷۰ موارد به سبک زندگی با عناوین مختلف پرداخته است و ایشان ۳۰ مسئله را در این حوزه مطرح می کنند که در ۵ رسته تقسیم می شوند و آن ها عبارتند از خانواده و سبک زندگی، مصرف و سبک زندگی ، رفتارهای اجتماعی و سبک زندگی، شهرسازی و سبک زندگی و هویت و سبک زندگی هستند.

مدیر اندیشکده سبک زندگی اسلامی ادامه داد: رهبر انقلاب ایمان به اسلام روح حاکم سبک زندگی اسلامی معرفی می کنند و خانواده یکی از مهم ترین پایه های جامعه و آرامش است و از بین رفتن این پایه موجب آسیب های زیاد اخلاقی و ... می شود.

سبک زندگی اسلامی یکی از مهم ترین مطالبات رهبر انقلاب می باشد

مسائل فرهنگی جز با حضور مجموعه‌های مردمی در کنار حاکمیت رفع نمی‌شود

در ابتدای این جلسه نیز حجت الاسلام محمد فیضی با تاکید بر این که سبک زندگی اسلامی یکی از مهم ترین مطالبات رهبر انقلاب می باشد، گفت: یکی از مطالبات ویژه رهبر انقلاب در ده سال اخیر اصلاح سبک زندگی مردم بود و این مسئله صرفا به شهر و استان خاصی مختص نیست و یک مسئله جهانی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه خاطرنشان کرد: در این برهه تاریخی یکی از مهم ترین رسالت و فرهنگی مجموعه های فرهنگی اصلاح سبک زندگی است، لذا می توانیم با استفاده از ظرفیت های مردم، رسانه های و نهادهای فرهنگی و دینی و .... سبک زندگی اسلامی و دینی را در جامعه به صورت واقعی نهادینه کنیم.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha