چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
23

حوزه/ مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: هدف از بزرگداشت دهه کرامت، تبیین و ترویج فضائل اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از رشت، حجت الاسلام سید محمد کاظم موسوی متقی طی سخنانی در همایش ملی تجلیل از امام‌زادگان که در بقعه متبرکه خواهر امام رضا (ع) رشت برگزار شد با تأکید بر لزوم اهمام در راستای تبیین کلام نورانی ائمه اطهار(ع) و ترویج سیره مطهر آن بزرگواران گفت: از جمله اهداف اصلی در بزرگداشت دهه کرامت تبیین و ترویج فضائل اهل بیت (ع) است.

وی افزود: همه متولیان فرهنگی می بایست در راستای تقویت باورهای دینی و مذهبی مردم و تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی اهتمام جدی بورزند.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه توسعه فرهنگ ناب اسلامی و مکتب تشیع را از مهمترین برکات حضور ثامن الحجج(ع) در ایران برشمرد و گفت: توجه خاص امام رضا(ع) به رشد علمی مردم و مبارزه به روش‌های مختلف با جهالت‌ها و فرقه گرایی از راه تربیت اندیشمندان و عالمان در گسترش فرهنگ و مبانی تفکرات شیعی نقش برجسته و غیر قابل انکاری داشته است.

حجت الاسلام موسوی متقی ادامه داد: مطالبی که از مناظرات حضرت رضا (ع) منتشر شده گواه آن است که در کنار تشکیل محافل علمی، کلامی و حدیثی، امام رضا (ع) در دفاع از اصول اسلام و فرهنگ اهل بیت و رفع شبهات بسیار مؤثر عمل کرده است.

وی بیان داشت: شیوه خاص امام رضا (ع) در امر به معروف و نهی از منکر و حتی زنده نگه داشتن سنت‌های پیامبر اکرم (ص) و امیرالمؤمنین (ع) حتی در حوزه عبادات، در مبارزه با دستگاه عباسی که غصب خلافت کردند نقش برجسته ای داشته و به تبیین جایگاه شیعه کمک شایانی نموده است.

حجت الاسلام موسوی متقی، حضور مردم ایران در مناسبت‌های مختلف در طول سال در آستان امامزادگان را نشان ارادت ملت ایران به اهل بیت (ع) دانست و افزود: امامزادگان پناه ملت ایران و وسیله ارتباط مخلوق با خالق هستند و این مساله در زندگی مؤمنان و فرهنگ توسل مردم ایران به ائمه اطهار(ع) مشهود است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha