شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
تبریز

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین خاتمی گفت: دشمن توطئه‌های مختلفی را علیه نظام اسلامی اعمال کرده و بر این اساس جنگ نرم و تنزل خانواده ها را مورد توجه قرار داده است.

یه گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت‌الاسلام و المسلمین علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر زنجان، به ۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت اشاره کرد و افزود: امروزه یکی از خطرات بسیار مهم و بزرگی که کشورمان را تهدید می کند کاهش نرخ باروری و رشد جمعیت است.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر وضعیت جمعیت کشور خوب است به طوری که ۳۰ میلیون جوان در کشور وجود دارد اضافه کرد: از دهه ۸۰ به بعد میزان زاد و ولد در کشور کم شده است.

خطیب نماز جمعه زنجان با اشاره به اینکه هم اکنون نرخ ازدواج کاهشی و طلاق افزایشی است ادامه داد: موضوع بسیار ناخوشایند اینکه سقط جنین نیز بیشتر شده است.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با اشاره به اینکه از هر ۱۰ نفر یک نفر در سنین ۶۰ سال به بالاست اظهار داشت: اما اگر همین وضعیت ‌چهار سال بعد وجود داشته باشد بسیار نامطلوب خواهد بود.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه‌ رهبری از سال ۹۰ تا کنون موضوع کاهش جمعیت را گوشزد کردند گفت: متاسفانه در عمل حرکت جدی مشاهده نمی‌شود و این در حالی است که برای داشتن یک جمعیت فعال توجه به نیروی انسانی امری ضروری است.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با بیان اینکه موضوع تحکیم خانواده در نظام اسلامی اهمیت ویژه‌ای دارد ادامه داد: دشمن توطئه‌های مختلفی را علیه نظام اسلامی اعمال کرده و بر این اساس جنگ نرم و تنزل خانواده ها را مورد توجه قرار داده است.

وی با ابراز تاسف از روند کاهشی ازدواج و افزایش طلاق در جامعه خاطرنشان کرد: تداوم این وضعیت برای جامعه خطرات جدی دارد به طوری که آسیب‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی به دنبال دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان تاکید کرد: برای جلوگیری از پیری جمعیت خانواده‌ها حداقل دو تا سه فرزند را مد نظر قرار دهند تا جمعیت متعادل شود.

وی در ادامه به سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: این روز یکی از روزهای پرافتخار دوران دفاع مقدس و تاریخ کشورمان محسوب می‌شود.

خطیب نماز جمعه زنجان با تاکید بر اینکه ایران هیچگاه آغازگر جنگ نبوده و نخواهد بود اضافه کرد: آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس بود که خود بار معنایی خاصی داشت و اینکه به یاد فلسطینیان هستیم.

وی با اشاره به اینکه الگوی اندیشه مقاومت پس از سال‌ها در کشورهای دیگری جاری و ساری است اظهار داشت: وعده صادق یکی از جلوه‌های تبعیت از فرامین رهبری است.

امام جمعه زنجان همچنین به برگزاری باشکوه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: دشمن درصدد توطئه و مأیوس کردن مردم در این رخداد مهم بود اما پیروز نهایی انتخابات مردم بودند.

وی با توصیه به نمایندگان منتخب استان زنجان اضافه کرد: انتظار بر این است که پنج نماینده استان زنجان پایبندی به قانون اساسی و ولایتمداری را مورد توجه قرار داده و اولویت اول خدمت به مردم و رفع مشکلات آنان باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha