شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
زاهددوست

حوزه/ حجت الاسلام زاهددوست بیان کرد: قانون جوانی جمعیت مصوب و توسط دولت و مجلس مشوق های خوبی هم وضع کرده اند اما متاسفانه این قانون کامل و درست اجرا نمی شود ضمن اینکه کافی هم نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست امام‌ جمعه خورموج در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به ۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت و آیه ۳۱ سوره اسرا گفت: این آیه، سیمای نابسامان اقتصاد دوران جاهلیّت را نشان می‌دهد. امروز هم که دنیا به خاطر نگرانی ها و کمبودهای اقتصادی، سقط جنین را مجاز می‌داند، گرفتار نوعی جاهلیّت مدرن شده است.

خطیب جمعه خورموج گفت: متاسفانه آمار قابل توجهی سقط جنین سالانه در کشور اتفاق می افتد که این جای نگرانی بسیاری دارد، در حالی که از منظر قرآن ترس از ضرر و فقر، هرگز مجوّزی برای گناه و نادیده گرفتن حقوق دیگران نیست.

وی بیان داشت: امام رضا (ع) در خصوص اهمیت فرزند آوری می فرماید: فرزند آوری لازمه تداوم زندگی است و آنکس که از خود فرزندی بجا نگذاشته مثل این است که هرگز میان مردم زندگی نکرده و آنکس که از خود فرزندی بجا می گذارد گویی نمرده و در میان مردم همچنان زنده است.

حجت الاسلام زاهددوست بیان کرد: قانون جوانی جمعیت مصوب و توسط دولت و مجلس مشوق های خوبی هم وضع کرده اند اما متاسفانه این قانون کامل و درست اجرا نمی شود ضمن اینکه کافی هم نیست.

وی با بیان اینکه از جمله مشوق های فرزند آوری برای خانواده ها زمین و تسهیلات بانکی است گفت: باید با برنامه ریزی بهتر این مشوق ها به صورت روان و بدون کاغذ بازی های رایج در دسترس خانواده ها قرار گیرد.

حجت الاسلام زاهددوست ادامه‌ داد: امروز حتی در اروپا مشوق های زیادی برای افزایش جمعیت گذاشته اند و فرانسه ۵ درصد ناخالص ملی خود را خرج افزایش جمعیت می کند. در کشور ما هم باید قوای سه گانه پای کار باشند و برای تحکیم بنیان خانواده، رفع مشکلات خانواده ها و برای ازدواج آسان جوانان برنامه ریزی کنند.

خطیب جمعه خورموج با گرامیداشت سالروز ولادت امام رضا علیه السلام گفت: اهل معرفت، در ماه ذیقعده اُنس بیشتری با وجود مبارک حضرت ثامن الحجج آقا علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیة و الثناء پیدا می‌کنند. در این ماه به زیارت حضرت و تشرف به مرقد منور سلطان سریر ارتضاء بسیار سفارش شده است.

وی ادامه داد: درس بزرگ امام رضا(ع) به همه ما خصوصا مسئولان کشور درس ارتباط گیری با مردم در هر فرصت، هم‌نشینی و هم سفره بودن با فقرا و نیازمندان و غلامان و پاسخگویی به مردم عادی بود.

امام جمعه خورموج با گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح الفتوح خرمشهر عزیز در عملیات غرور آفرین بیت المقدس در سال ۱۳۶۱ گفت: بشر تمام انواع جنگ‌ها را تجربه کرده است. جنگ سخت، جنگ سرد، جنگ نرم و حالا نوبت جنگ شناختی و ادراکی است. سقوط خرمشهر در جنگ تحمیلی، برای مردم و نظام، بسیار دردناک و جانگداز و فتح آن بسیار مبارک و مسرت‌بخش بود.

حجت الاسلام زاهددوست اضافه کرد: خرمشهر امروز میدان جنگ شناختی و ادراکی، دشمن است. دشمن با هدف ایجاد اختلال در محاسبات ما بدنبال اعتماد زدایی است تا نظام اسلامی را ناکارآمد معرفی کند و در صدد اِشغال خرمشهرِ اراده و عزم ماست. وظیفه همه ماست در برابر این هجمه دشمن جهاد تبیین کنیم، و جوانان ما باید سیره شهید جهان آراء ها را الگوی خود قرار دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha