یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
هلال احمر

حوزه/ اولین دوره آموزشی کانون طلاب سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با حضور بیش از یکصد نفر در کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت‌الاسلام یونس بختی، با بیان این که نخستین دوره آموزشی کانون طلاب بزرگداشت شهید حجت الاسلام علیرضا محمدی پور توسط استان کرمان به صورت آزمایشی در سطح کشور برگزار شد، ابراز داشت: کانون طلاب یکی از مهم‌ترین کانون‌هایی است که در برنامه‌های عام المنفعه، بشردوستانه و علی الخصوص امدادرسانی در حوادث نقش بسیار مهمی دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان جوانان جمعیت هلال احمر هدف از برگزاری این دوره آموزشی را توانمندسازی طلاب و روحانیون برشمرد و افزود: این کانون‌ها و آموزش طلاب به صورت استانی، منطقه‌ای و کشوری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین نخستین اردو به صورت آزمایشی در کرمان با حمایت رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و همکاری جمعیت هلال احمر این استان برگزار شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان جوانان جمعیت هلال احمر همچنین با اشاره به این که این دوره آموزشی به مدت ۲ روز برگزار شد، گفت: فراگیران در روز اول مباحثی در راستای توانمندسازی طلاب در زمینه‌های فرهنگی، معرفتی و دینی با عنوان احکام امدادی، رسانه، بایدها و نبایدهای حضور طلاب در بحران و بحث ارتباط مؤثر آموزش دیدند.

وی با اشاره به این که اعضای شرکت کننده در این برنامه با مباحث اولیه امداد و کمک‌های اولیه آشنایی دارند، افزود: در قالب آموزه‌های امدادی دادرس پیشرفته، (اسکان و تغذیه اضطراری، کمک‌های اولیه روان شناختی (تیم سحر) آموزش دیدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha