یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
رئیسی پیام

حوزه/ رئیس جمهور در پیامی درگذشت عالم وارسته حجت الاسلام و المسلمین علی کورانی پژوهشگر، محقق و نویسنده برجسته لبنانی را به حوزه‌های علمیه، علمای اعلام ایران و لبنان و بیت مکرم آن مرحوم تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، ضمن تسلیت درگذشت حجت الاسلام والمسلمین کورانی عاملی تصریح کرد: این روحانی مجاهد و پرتلاش با حضور فعال در عرصه‏‌های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی، سالیان متمادی از عمر شریف خود را در کنار تبیین و ترویج معارف اسلامی، صرف انجام فعالیت‌های اجتماعی و خیرخواهانه از جمله ساخت مسجد و بیمارستان و تأسیس مراکز علمی و آموزشی کرد و آثار ماندگاری از خود بر جا گذاشت که قطعاً توشه‌‏ای گرانبها برای آخرت ایشان خواهد بود.

متن پیام رئیس جمهور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إذا ماتَ المؤمن الفقیه ثلُمَ فی ألإسلام ثُلمة لا یَسُدّها شَیء

درگذشت عالم وارسته، علامه علی کورانی عاملی پژوهشگر، محقق و نویسنده برجسته لبنانی و مدیر فقید مرکز «تحقیقات‌ المعجم الفقهی»، موجب اندوه و تالم خاطر شد.

این روحانی مجاهد و پرتلاش با حضور فعال در عرصه‏‌های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی، سالیان متمادی از عمر شریف خود را در کنار تبیین و ترویج معارف اسلامی، صرف انجام فعالیت‌های اجتماعی و خیرخواهانه ازجمله ساخت مسجد و بیمارستان و تأسیس مراکز علمی و آموزشی کرد و آثار ماندگاری از خود بر جا گذاشت که قطعاً توشه‌‏ای گرانبها برای آخرت ایشان خواهد بود.

اینجانب این ضایعه را به حوزه‌‏های علمیه، محضر علمای اعلام ایران و لبنان، دوستداران و بیت مکرم آن مرحوم تسلیت می‏‌گویم و از درگاه خداوند سبحان برای ایشان علو درجات و حشر با اولیای الهی را مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha