چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت‌الله واعظ طبسی

نماينده ولي فقيه در خراسان رضوی تصريح كرد: تا زماني كه نظام اسلامي ايران وجود دارد، رژيم صهيونيستي هيچگاه روی امنيت را نخواهد دید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري حوزه از مشهد، آيت الله واعظ طبسي امشب در جمع علما،اساتيد،روحانيون حوزه علميه مشهد و ائمه جماعات اين شهر که همزمان با ايام الله دهه مباركه فجر انقلاب اسلامي و روز «انقلاب اسلامی، ایمان، جهاد و شهادت»، در تالار اماكن آستان قدس رضوي برگزارشد با اشاره به امتيازات و ويژگي ها بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران و دستاوردهاي انقلاب براي ملت، جهان اسلام و جامعه بشري، گفت:تمام مقدماتي كه براي تحقق اين نظام فراهم شد، به عوامل معنوي متكي است و مي‌توان آن را معجزه قرن ناميد.

مدير عالي حوزه علميه خراسان با اشاره به ورود امام خميني (ره) در 12 بهمن 57 به ايران و بي اعتنايي ايشان به خطرات پيش رو افزود: امام(ره) با عزت، استقلال،‌ حريت، آزادي، شهامت، شجاعت، قدرت و با دنيايي از ايمان، باور، اطمينان و يقين حكومت اسلامي را تشكيل دادند.

وي با اشاره به شرايط خفقان، خشونت و استبداد رژيم پهلوي، مهمترين خصوصيت امام خميني (ره) را ايمان، اخلاص، قدرت، شهامت و مقاومت نامبرد و اظهارداشت: دشمنان براي اينكه افكار،انديشه ها و نگاه امام راحل نتواند در منطقه تأثير بگذارد، در مقابل ايشان ايستادند؛ اما نه تنها نتوانستند مانع اين كار شوند، بلكه امروز اين تحول عظيم در جهان مشاهده مي شود.

عضو خبرگان رهبري با اشاره به حركت هايي كه در كشورهاي اسلامي بروز كرده با عنوان بيداري اسلامي يادآور شد: شواهد و شعارها بيانگر بيداري اسلامي است و اين زمينه ها قبل از پيروزي انقلاب اسلامي وجود نداشت.

وی به مذاكرات ژنو 2 درباره سوريه اشاره و خاطر نشان كرد: دشمنان اعتراف كرده اند كه اگر ايران در اين مذاكرات حاضر بود، گفتگوها شكست نمي خورد.

مدير عالي حوزه علميه خراسان افزود: اين امر نشان دهنده قدرت ايمان و برداشت صحيح بنيانگذار جمهوري اسلامي از اسلام و تشيع بود كه اين فضا را بوجود آورده و امروز همه افكار عمومي دنيا متوجه آن است.

بايد مراقب تحريف ها بود

آيت الله واعظ طبسي در ادامه با اشاره به اين كه در رأس اين نظام عالمي ديني برخوردار از ايمان، تقوا، دانش و علم است، خطاب به علما و روحانيون، اظهار داشت: بايد مراقب تحريف ها بود و دقت كرد و اجازه نداد تا جريان هاي ظاهرنما، ظاهرساز و متملق كه خود را اهل ولايت مي‌دانند، در حوزه علمیه نفوذ كنند.

وي با بيان اين كه اگر قرار بود دين در سياست دخالت نكند امروز روحانيت نمي توانست كاري انجام دهد، گفت: با اين وجود مي توان قدرت دفاعي امروز را فوق العاده دانست

وی خطاب به سران آمریکا گفت: تا زماني كه نظام اسلامي ايران وجود دارد، رژيم صهيونيستي هيچگاه امنيت نخواهد داشت،اگر تمام دستگاه هاي هسته اي ما جمع شوند، ظرف كمتر از 10 روز با ايمان و علم دانشمندان جوان به حالت اول بر مي‌گردد.

دشمنان یاوه گویی نکنند

وي با يبان اين كه برگشتن به غني سازي 20 درصد دشوار نيست، با اشاره به اين مطلب كه تحمل و استقامت مردم در برابر گزينه هاي نظامي و تحريم هاي اقتصادي غرب و آمريكا، خطاب به سردمداران استكبار، ابرازداشت: بايد حواسشان را جمع كنند و ياوه گويي نكنند.

نماينده ولي فقيه در خراسان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر این که با مذاكره مخالف نيستيم اما آمريكايي ها مذاكره را براي مذاكره مي خواهند نه نتيجه، اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب با قدرت و موقعيت جهاني خود ساخت بمب هسته اي را تأييد نمي‌كنند.

تيم ديپلماتيك گوش به فرمان رهبری است

وی بابیان این که تيم ديپلماتيك ايران افرادي مؤمن، متعهد، متدين و گوش به فرمان مقام معظم رهبري است گفت:بايد در برابر جريان‌هاي تندرو آمريكايي ها موضع گرفت آمريكايي ها براي نگرانی رژيم صهيونيستي و مصرف داخلي خود مطالبي بيان مي كنند؛ ولي مقداري از آن مطالب گستاخي هايي است كه بايد پاسخ مناسبي به آن داد.

آیت الله واعظ طبسی درباره دستاوردهاي انقلاب اسلامي به مقايسه وضع فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و عمراني قبل و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي پرداختند و گفت: امروز مجالس قرآني، دعا، نيايش و فعاليت مراكز علمي، فرهنگي، عمراني و ... از جمله دستاوردهايي است كه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي به ثمر نشسته است.




 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha