پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌‌الاسلام مهاجرنیا

مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه گفت:یکی از موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری ، تحول در حوزه های علمیه بوده که انجمن های علمی به سمت تحول پیش می رود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مهاجرنیا امروز (21بهمن)در همایش« سیره و زمانه امام کاظم(ع)» که در سالن همایش های مجتمع عالی امام خمینی(ره)قم  برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(ع) با اشاره به دهمین سال شکل گیری انجمن های علمی حوزه  اظهارداشت:انجمن های علمی حوزه با حمایت مقام معظم رهبری رو به توسعه و مورد استقبال مراجع عظام تقلید است.

مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه با بیان این که اساسنامه انجمن ها مورد تثیبت شورای عالی حوزه واقع شده خاطرنشان کرد: چشم اندازه بیست ساله و پنج ساله انجمن های علمی حوزه و  مرحله  توسعه انجمن ها آغاز  شده است .

حجت الاسلام والمسلمین  مهاجرنیا اظهارداشت: محدوده انجمن های علمی حوزه در داخل و خارج  به صورت یک نهاد فرا ملی ارائه شده و برنامه های خود را فرامرزی ارائه می دهد .

وی با اشاره به برگزاری همایش ملی امام خمینی (ره) از سوی انجمن ها افزود : برگزاری کنگره  مترجمان قرآن ،همایش  شهید صدر و اخلاق  و اقتصاد بی نظیر بوده است .

مسئول انجمن های علمی حوزه با بیان این که مقام معظم رهبری تاکید کردند؛ حوزه اگر به سمت تحول نرود ،تحول به سراغ حوزه خواهد آمد ابراز کرد: یکی از موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری ، تحول در حوزه های علمیه بوده که انجمن های علمی به سمت تحول پیش می رود.

حجت الاسلام والمسلمین مهاجرنیا اظهارداشت: با توجه به گستردگی هجمه های دشمنان در مباحث مختلف از جمله  مسائل هسته ای ، تبیین و رویکرد های فقه هسته ای توسط انجمن علمی حوزه برگزار می شود .

مسئول دبیر خانه انجمن های علمی حوزه،در بخش دیگری از  سخنان خود با اشاره به تاریخ پژوهی داشت:آزاد اندیشی یکی از مبانی انجمن های علمی حوزه است که در رویکرد های تاریخی با حفظ آزاد اندیشی با احتیاط مباحث تارخی را بیان و مورد بررسی قرار می دهد.

مسئول دبیر خانه  انجمن های علمی حوزه، با بیان این که در یک شب نمی توان تغییراتی را در نگاه افراد ایجاد کرد گفت: تاریخ اسلام با همه مشکلات و غبار آلود بودن به خاطر  شاهان  نامشروع و خلفای  اموی و عباسی، با درک شرایط گذاره های تاریخی مورد بررسی قرار می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مهاجرنیا اظهارداشت:پژوهشگران در عرصه تاریخ، ضمن این که نیاز به تئوری پردازی دارند با ید با حفظ  شرایط و باور ها و اعتقادات مردم کار خود را پیش ببرند .

انتهای پیام 16/313

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha