پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) بر لزوم بهره گیری از شبکه عظیم روحانیت سراسر کشور، در راستای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین رجبی، پیش از ظهر امروز در نشستی با مسئولان مرکز حجاب ریحانة النبی(س) که در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، با بیان این که مسأله عفاف و حجاب از جمله مسلمات دینی و شرعی است، ابراز داشت: امیدواریم شاهد روزی باشیم که حقیقتاً عفاف و حجاب به فرهنگی نهادینه شده در بین اقشار مختلف جامعه تبدیل شده باشد.

با تقدیر از فعالیت های ارزشمند و اثرگذار مرکز حجاب ریحانة النبی(س) در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، گفت: کارهای مخلصانه و با نیت الهی قطعاً برکات و دستاوردهای فراوانی به همراه دارد، کما این که در انقلاب و نظام اسلامی ما نیز کارهایی از این دست ، رونق و نتایج عجیبی داشته است.

عضو جامعه مدرسین حوزه خاطرنشان کرد: مسأله حجاب و عفاف علاوه بر آن که جزو مسلمات قرآنی و دینی است، از منظر انقلابی نیز بسیار حایز اهمیت می باشد؛ به طوری که باید گفت حجاب امروز الگو و نماد فرهنگ دینی و انقلابی به شمار می رود.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در ادامه با اشاره به نقش اساسی و کلیدی بانوان در این باره، افزود: باید به مسأله حجاب و عفاف در بعد فردی و اجتماعی ، یک رویکرد کلان و اثر بخش داشت چرا که این مساله تنها ناظر به پوشش ظاهری نیست، بلکه آثار عظیم فردی و اجتماعی به همراه دارد.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی با تاکید بر این نکته که رشد و شکوفایی و سلامت فرد و جامعه در بستر عفاف و حجاب محقق می شود، گفت: بی جهت نبوده که دشمنان از گذشته تاکنون برای ضربه زدن به رشد و تعالی جامعه ما، تضعیف باور جامعه به مباحث دینی از جمله حجاب و عفاف را در دستور کار خود قرار داده اند.

وی با اشاره به سرمایه گذاری فوق العاده دشمن برای ترویج بی حیایی و بی عفتی در جامعه، تصریح کرد: رواج این مساله از جمله دغدغه های جدی دشمنان ماست که در اشکال واقسام گوناگون از جمله رسانه های مجازی ، شبکه های ماهواره ای و غیره نمود پیدا کرده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان این که مطامع استعماری دشمنان، حجاب را نشانه رفته است، گفت: این مساله برای مایک زنگ هشداری است به ویژه برای مسئولان و رسانه ها که وظیفه سنگینی در راستای مقابله با برنامه های دشمن برعهده دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که ما با سرمایه گذاری در راستای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب ، در جهت صدور پیام انقلاب گام برمی داریم، گفت: یکی از کارهای شما برای تاثیرگذاری بیشتر ارتباط با صداو سیماست چرا که رسانه ملی دارای حوزه تاثیرگذاری بالایی است که در زمینه فرهنگ سازی در جامعه نقش کلیدی ایفا می کند.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی با اشاره به این که شبکه عظیم روحانیت، بستر بسیار مناسبی برای ترویج فرهنگ دینی و به خصوص عفاف و حجاب است، خطاب به مسئولان مرکز حجاب ریحانة النبی(س)، ابراز داشت: شما باید ارتباط خود را با نهادهای حوزوی از جمله مرکز مدیریت و شورای عالی حوزه های علمیه تقویت کنید چرا که هم مدیر محترم حوزه و دیگر بزرگان دغدغه این امور را دارند و همکاری بسیار خوبی در راستای اجرای طرح های کاربردی شما دارند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha