پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام فخری آذربایجان غربی

در کارگروه پذیرش طلاب حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، با واکاوی نقش تبلیغ و ترویج فرهنگ طلبگی توسط حوزه علمیه خواهران و جذب نیروهای علاقمند از طریق اعزام مبلغان در مساجد، هیئات مذهبی و آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفت.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از  ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد فخری با بیان اهداف و ضرورت های توجه به پذیرش طلاب در حوزه های علمیه تصریح کرد: دعوت از مدارس برای بازدید دانش آموزان و آشنایی با روند تحصیل در حوزه های علمیه می تواند در پیشبرد سیاست های جذب و پذیرش طلاب خواهر در استان به نحو احسن ظاهر شود.

وی در ادامه با تاکید بر نقش مبلغان در شبهه زدایی از باورهای صادراتی غرب در اذهان جامعه خاطرنشان ساخت: تبلیغ فرهنگ ناب اسلامی و همچنین شفاف سازی در بخش علوم دینی موجب مصونیت دین مبین در مقابل تهاجم فرهنگی غرب می شود.

  مدیراستانی حوزه علمیه خواهران در ادامه با تاکید بر نقش تبلیغ و اطلاع رسانی از طریق رسانه ها افزود: حمایت مسئولین در ادارات و سازمان های ذیربط و همکاری آموزش و پرورش در آشناسازی نقش حوزه های علمیه خواهران در فراگیری علوم دینی و جایگاه این مهم در اشاعه فرهنگ اسلامی می تواند مسیر جذب طلبه و تفهیم وظایف حوزه های علمیه را مهم و اثرگذار توصیف کند.

وی تحکیم و قوت بخشیدن به امر تبلیغ را همراه با در نظر گرفتن ظرفیت کمیتی عنوان کرد و افزود: تربیت طلاب و اعزام دانش آموختگان توان پذیرش طلاب در حوزه های علمیه را ارتقا می بخشد.

در این کارگروه با ایراد نظرات و پیشنهاداتی در رابطه با استفاده از شیوه های نوین اطلاع رسانی و تبلیغ برای امر پذیرش طلاب حوزه های علمیه خواهر استان از طریق همکاری مدیرکل امور بانوان استانداری،صدا و سیمای استان، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ارومیه و مدیران حوزه علمیه ارائه شد.

گفتنی است ثبت نام از میان داوطلبان از 26 بهمن الی 10 اسفندماه جاری از طریق سایت حوزه های علمیه کشور به آدرس www.whc.ir  صورت می پذیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha