جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سسس

همایش ملی ولایت و امامت از منظر علامه طباطبائی (ره)، فردا در محل دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می گردد.

دکتر عبدالمطلب عبدالله، در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری ، اظهارداشت:  این همایش یک روزه به منظور بررسی و ارائه دیدگاه های فیلسوف معاصر علامه طباطبائی (ره ) و در راستای توسعه و تعمیق معارف اسلامی و آراء اندیشمندان برگزار می گردد.

وی با بیان این مطلب که این همایش به همت گروه آموزشی معارف اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می گردد، افزود: مبانی، ضرورت و ادله ولایت و امامت از منظر علامه طباطبایی(ره)، صفات امام (علم، عصمت، قدرت، ویژگی‌های ظاهری و...)، ولایت امام(تکوینی، تشریعی، باطنی و ظاهری)، امام و جامعه(تربیت، عدالت،هدایت و حکومت) و مهدویت (امامت و ولایت در عصر غیبت، حکومت اسلامی و ولایت فقیه و امامت و ولایت در عصر ظهور و رجعت)، مهم‌ترین محورهای این همایش را تشکیل می‌دهند.

عضو هئیت علمی دانشگاه علامه طباطبایی(ره)، با بیان اینکه این همایش با پیام حضرت آیت الله سبحانی از مراجع عظام تقلید آغاز خواهدشد،ابرازداشت: تاکنون به این همایش بیش از 60مقاله ارسال شده است که بالغ بر 43 مقاله مورد پذیرش قرار گرفته است .

دبیر همایش ملی ولایت و امامت از  منظر علامه طباطبائی، خاطرنشان ساخت: این همایش از ساعت 9 الی 16 دوشنبه 28 بهمن در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه علامه طباطبائی به نشانی بزرگراه شهید چمران، پل مدیریت خیابان علامه طباطبائی جنوبی برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha