جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024

در دومین گردهمایی سالیانه اساتید علوم عقلی و اعضای مجمع عالی حکمت اسلامی، از مقام علمی و فلسفی آیت‌الله انصاری شیرازی با اهداء لوح تقدیر از سوی ناظران این مجمع حضرات آیات سبحانی، جوادی آملی و مصباح یزدی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، دراین لوح تقدیر که توسط حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی قرائت گردید، از سال ها تلاش علمی این استاد برجسته در عرصه فلسفه اسلامی قدردانی شده است.

 معاون علمی کنگره روز جهانی فلسفه نیز در این گردهمایی که درمجمع عالی حکمت اسلامی قم برگزار شد، با اشاره به برگزاری روز جهانی فلسفه در ایران، گفت: گمشده دنیای امروز، حکمت الهی است که اگر دنیا آن را بشناسد، به سوی آن خواهد آمد.

دکتر غلامرضا اعوانی ادامه داد: در روز جهانی فلسفه، نمایشی از فلسفه و حکمت اسلامی ایرانی اجرا خواهد شد تا همه به قدرت فلسفه ایرانی اسلامی پی ببرند.

معاون علمی کنگره روز جهانی فلسفه به ماهیت تشکیل روز جهانی فلسفه اشاره کرد و افزود: در سال 2002 یونسکو تصمیم به برگزاری روزی بنام فلسفه گرفت که سه سال اول آن در مقر یونسکو در پاریس برگزار شد.

وی ادامه داد: روز جهانی فلسفه در هر سال به صورت بین‌المللی در یک کشور برگزار می‌شود و هم اکنون 160 کشور عضو آن هستند.

رییس موسسه پژوهشی  حکمت و فلسفه خاطرنشان کرد: ایران اولین کشور آسیایی است که روز جهانی فلسفه را به صورت بین‌المللی برگزار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ایران سرزمین حکمت بوده و به جهت نور اسلام این حکمت شکوفا شده است ادامه داد: سال 2010 به ایران اختصاص پیدا کرده تا روز جهانی فلسفه را در آبان‌ماه برگزار کند.

دکتر اعوانی یادآور شد: 13 محور برای همایش روز جهانی فلسفه در نظر گرفته شد و 150 الی 250 مقاله سفارش داده شد علاوه بر آن 180 مقاله نیز از قم به این همایش ارسال خواهد شد.

رییس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه از تشکیل انجمن بین‌المللی فلسفه اسلامی خبر داد و گفت: انجمن بین‌المللی فلسفه اسلامی با عضویت 16 کشور اسلامی تشکیل شده که اساسنامه‌ای برای آن تدوین و به تصویب فدراسیون بین‌المللی انجمن اسلامی (فیس) نیز رسیده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha