پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 222
۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۸
طلاب خواهر

یک استاد حوزه گفت: همانطور که جامعه ما نیازمند پزشک و پرستار زن است وجود طلاب علوم دینی خواهر نیز به عنوان پاسخگویان مسائل دینی و مذهبی از ضروریات است.

حجت الاسلام الهی از اساتید حوزه علمیه خواهران کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه  در کرمانشاه ضمن تاکید بر اهمیت توسعه و ساماندهی حوزه های علمیه خواهران و توجه بیش از پیش به درس و بحث های آنان  اظهار داشت: طلاب علوم دینی باید با احساس مسئولیت در این زمینه برای بصیرت‌افزایی جامعه پیشگام بوده و اجازه ندهند که نسل جوان ما تحت تاثیر توطئه‌ها و فریبکاری‌های دشمنان اسلام و انقلاب قرار گیرند

 استاد حوزه علمیه خواهران کرمانشاه همچنین با اشاره به نقش طلاب خواهر در بصیرت افزایی و روشنگری مسائل دینی جامعه گفت: طلبه در هر مقام و موقعیتی که قرار دارد باید با هوشیاری در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان و ارتقا سطح آگاهی نسل جوان برنامه ریزی جدی داشته باشد.

حجت الاسلام الهی با اعلام اینکه قبل از انقلاب به حضور خواهران در حوزه های علمیه توجهی نمی شد افزود: در حال حاضربه برکت وجود انقلاب اسلامی شاهد حضور پررنگ و مثبت زنان در حوزه های علمیه هستیم .

 وی همچنین با اشاره به اینکه تربیت فرزندان در جامعه به عهده مادران است و اگر مادران ما بخواهند فرزندان خوبی تربیت کنند باید با معارف اسلامی آشنا باشند تاکید کرد: طلاب نباید صرفا برای کسب نمره به حفظ مطالب بپردازند، بلکه باید علم به دین مقدمه عمل به دین باشد.

 این استاد حوزه  ادامه داد: طلاب علوم دینی باعث غنای علم و دانش مردم جامعه می شوند که همین امر توشه دنیوی و آخرتی آنها رانیز سنگین می کند. 

وی همچنین در پایان یادآور شد: امیدواریم با حمایت های ویژه مسئولین در راستای ارتقای سطح علمی، پژوهشی و فرهنگی طلاب حرکت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha