پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024

جمعی از دانشجویان مرکز تربیت معلم شهید مدنی و فرهنگیان سراسر کشور با آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی دیدار کردند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم‌له در این دیدار با اشاره به جایگاه تعلیم و تربیت در اندیشه اسلام، فرهنگیان کشور را از مؤثرترین اقشار جامعه در سعادت و بالندگی نسل جوان برشمرده و تصریح کردند: علم و دانش در اسلام دارای عظمت است و در قرآن 80 مورد از مقام علم تمجید و تکریم شده است.
ایشان افزودند: علم در اسلام زمانی دارای عظمت است که توأم با ایمان و ارزش‌های انسانی باشد و او را به سوی پروردگار راهنمایی کند.
این مرجع تقلید توأم بودن علم باعمل را دومین عامل عظمت علم در اسلام برشمرده و عنوان کردند: علم بدون عمل صالح، انسان را به سعادت نمی‌رساند.
آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی، توأم بودن علم با تحقیق و پژوهش را سومین عامل عظمت علم در اسلام دانسته و بیان داشتند: اگر علم با پژوهش، تفکر و تجربه و تحلیل همراه باشد، سبب ایجاد خلاقیت و شکوفایی انسان می‌شود.
ایشان خدامحوری را مهم‌ترین رکن دانش اسلامی برشمرده و تصریح کردند: در اسلام عناوینی همچون، سیاست، فرهنگ، اقتصاد و علم سکولار نداریم و تمام زندگی انسان با خداست.
استاد دروس خارج فقه و اصول، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ریشه‌های پیدایش انقلاب اسلامی گفتند: تمام اقشار مردم بویژه نسل جوان باید دستاوردهای انقلاب و آفاتی که آن را تهدید می‌کند مورد بررسی و شناسایی قرار دهند و عوامل فقر فرهنگی را از جامعه ریشه کن کنند.
ایشان هدف نهایی غرب را از بین بردن قرآن و آموزه‌های دینی دانسته و تصریح کردند: غرب با قرآن و فرهنگ اسلامی دشمن است و این در حالی است که موجی که از ایران برخاسته سراسر دنیا را فراگرفته و روز به روز برقدرت آن افزوده می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha