پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024

آیین اختتامیه چهاردهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث جامعه‌المصطفی‌العالمیه سه شنبه شب در مراسمی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) با معرفی نفرات برتر برگزار شد.

به گزارش مرکز خبرحوزه، در این آیین حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی به ایراد سخن پرداخت و گفت: امروز امت اسلامی در وضعی است که باید به سمت شکوفایی تمدن اسلامی گام بردارد و نشانه‌های آن آشکار شده است و لازم است عالمان و فضلا و متفکران اسلامی همت کنند تا نهضت قرآنی در جای جای جهان ایجاد شود.

وی افزود: این المپیاد تنها نمادی برای رویکرد جدی تر حوزه ها به سمت قرآن است و پیروان اهل بیت(ع) باید در کنار سایر مذاهب اسلامی و حوزه‌ها در کنار سایر مراکز دینی اعم از شیعه و سنی نشان دهند در عرصه اهتمام به قرآن پیشگام هستند.

رییس جامعه‌المصطفی‌العالمیه با تاکید بر لزوم پرداختن به مفاهیم قرآن و وارد کردن آن به عرصه زندگی عنوان کرد: اگر قرآن را به هفت قرائت بخوانیم و مفسر آن باشیم، ولی نگاه درمان جویانه به قرآن نداشته باشیم سودی به حال ما نخواهد داشت.

این استاد حوزه تصریح کرد: ارتباط با قرآن و تلاوت آن مقدمه‌ای برای فهم آن و همه اینها پلی برای استعلام و استفهام قرآن است، زیرا ما در معرض انواع آسیب‌های اخلاقی و روحی هستیم و تا آنها را نفهمیم و درمان نکنیم قرآن برای ما درمان و شفا نخواهد بود.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین اعرافی قرآن را اقیانوسی بی پایان و دریای مواج الهی توصیف و اظهار کرد: قرآن امانت امروز خداوند در دست امت اسلامی و حوزه های علمیه است و باید ببینیم چقدر حقوق آن را رعایت کرده‌ایم. قرآن رمز پیشرفت و تعالی اسلام بود و این کتاب از نظر هنری در اوج قرار دارد و ما می‌توانیم بالاترین هنرها را در قرآن مشاهده کنیم.

وی افزود: نهضت قرآنی در مراکز دینی و حوزه‌های علمیه پدید آمده است، اما هنوز هم جای کار دارد و تلاش همه‌جانبه در این زمینه نیاز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ اعرافی ادامه داد: در برابر این تهاجمات حوزه‌های علمیه و علمای جهان اسلام باید هوشیار باشند تا دشمنان قرآن را از ما نگیرند.

رییس جامعه‌المصطفی‌العالمیه با بیان اینکه بی‌دلیل نیست که دشمنان تهاجم وسیعی را به ساحت قرآن روا داشته‌اند، عنوان کرد: مسلمانان هر جا از قرآن فاصله گرفتند دچار انحراف شدند و به همین دلیل دشمنان می‌خواهند این حبل متین را از ما مسلمانان بگیرند.

وی افزود: باید نهضت بازگشت به قرآن را در سراسر جهان اسلام و تا آنجایی که مسلمان وجود دارد برپا کنیم.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha