سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024

قسمتی از نظرات و گفتار حضرت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی پیرامون تخریب قبور ائمه مظلوم بقیع علیهم‌السلام به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر معظم‌له:

 فتنه تخریب بقیع توسط وهابیت، فاجعه‌ای است که تاریخ کمتر مانند آن را به یاد دارد.

معظم له تخریب قبور ائمه بقیع علیهم‌السلام توسط وهابیت را مصیبتی بزرگ برای جهان اسلام خواندند و گفتند: این مصیبت نه فقط بر شیعه و اهل بیت علیهم‌السلام، بلکه بر جهان اسلام وارد شده است و ضرری که از این حرکت بسیار زشت و ناهنجار متوجه اسلام شده است، ضرری است که کمتر در تاریخ مانند آن را می‌توان پیدا کرد.

ایشان بقاع متبرکه و دیگر آثار باقی مانده از ائمه را تاریخ مجسم اسلام خواندند و اظهار داشتند: وهابی‌ها تاریخ اسلام را از بین بردند و بدتر این که در این مدت 80 سال نه تنها دست از این کارها نکشیدند بلکه هرجایی که اثری از اسلام و اهل بیت علیهم السلام بود ویران کردند؛ آثاری که یادگار اسلام، برکات اسلام و تاریخ اسلام است؛ بدون اینها تاریخ اسلام پشتوانه ظاهری ندارد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه همه جوامع و ادیان دیگر به حفظ و مرمت آثار تاریخی خود پرداخته‌اند، مسلمانان را به حفظ و نگهداری از تاریخ مجسم اسلام ترغیب کردند و بیان داشتند: همینطور که در تمام دنیا این آثار حفظ می‌شود، باید آثار اسلامی را حفظ کرد تا هر کسی که به مکه و مدینه مشرف می‌شود بعد از صدها سال که از طلوع اسلام می‌گذرد، از نزدیک آنها را مشاهده کند.

معظم له این فجایع را ساخته فکر و اندیشه دشمنان اسلام و سلفی‌ها برشمرده و تصریح کردند: اصل فکر برای دشمنان اسلام و سلفی‌ها است که می‌خواستند اسلام را از بین ببرند و چون این کار را ننگی برای خود می‌دیدند، گروهی را واداشتند تا دست به این جنایات بزنند.

ایشان افزودند: شیعیان و مسلمانان باید در این روز محزون و غمناک بوده و بر عاملان این جنایت نفرین کنند و آنان را محکوم نمایند.

 انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha