جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024

آیت‌الله محفوظی از رواج تهمت زدن در جامعه به شدت انتقاد کرد و خواستار درس آموزی احزاب و گروه‌ها از مکتب اهل بیت‌(ع) شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله محفوظی چهارشنبه شب در جمع طلاب و فضلای شهرستان سیرجان، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار داشت: مجامع و گروه‌های سیاسی و اجتماعی باید از حوزه درس بگیرند؛ در این حوزه علمیه با همه تضارب آراء که هرکس به شخصیتی وابسته است، آیا توهین کردن به دیگران را می بینید؟

وی افزود: در این یک سال گذشته بر این مملکت چه گذشت؟ چه قدر خلاف شرع در این مملکت رخ داد؟ و چه قدر تهمت ها زده شد؛ آیا این ها گناه نیست؟

عضو خبرگان رهبری با انتقاد از رواج تهمت زدن در جامعه، گفت: این افترا و تهمت ها از کجاست؟، چطور است که بعضی مانند آب خوردن، تهمت می زنند؟، آیا این ها در قیامت جواب ندارد؟

آیت‌الله محفوظی، ادامه داد: در روز رستاخیز از تمامی اعضاء و جوارح انسان سؤال می شود که در طول زندگی چه کارهایی را مرتکب شده اند؛ آیا برای خدا رأی داده یا برای هوای نفس؟، کجا مرگ بر فلانی گفتی؟، همه اینها حساب و کتاب دارد.

این استاد حوزه علمیه قم، بیان داشت: اگر انسان با تأمل و دقت نظر به سرگذشت این جهان و همینطور زندگانی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) نگاه کند، می بیند که تمامی این ها، درس های عبرتی برای افراد در عرصه‌های، مذهبی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سابقه درخشان حوزه علمیه در تربیت دانشمندان فرهیخته گفت: در حوزه علمیه سابق، با وجود این که تنها 5هزار طلبه در آن بود، افرادی چون حضرات آیات حائری(ره)، امام خمینی(ره)، گلپایگانی(ره)، تبریزی(ره) و ... سر برآوردند، اما امروزه با این حجم بالای طلبه ها آیا بازهم می توان افرادی مانند این بزرگان پرورش یابند؟

این استاد حوزه علمیه قم، خطاب به طلاب و فضلای حوزه، گفت: همه تمرکز خود را روی درس خواندن و کسب علم صرف کنید، زیرا خواندن دروس دینی، انسان را به پیامبر اسلام(ص) و خاندان مطهرش پیوند می‌دهد.

آیت الله محفوظی با ذکر نحوه ورودش به عرصه روحانیت، گفت: زمانی که دبیرستان را رها کردم و به حوزه علمیه آمدم، بسیاری از دوستانم مرا ملامت کردند، زیرا معتقد بودند به دلیل این که من هوش بالایی داشتم می توانستم دکتر و یا مهندس خوبی شوم، اما امروزه خدا را شاکرم که به این نقطه رسیدم، چون بسیاری از دوستانم که دکتر و یا مهندس شده‌اند، کمونیست و یا بی خدا هستند.

وی با بیان این که تمامی لحظات زندگی هر فردی در کارنامه اعمالش ثبت می شود، تصریح کرد: در روز قیامت از تمامی شما طلاب سؤال می شود در حوزه علمیه چه کرده ای؟

عضو خبرگان رهبری با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) گفت: دو خطبه بسیار مهم از این بانوی بزرگ وجود دارد، که یکی از آن ها در مسجد مدینه، در جمع اصحاب و تابعین بود که حضرت دفاع جانانه ای از حق بیان نموده‌اند و خطبه مهم دیگر حضرت زهرای اطهر(س)، زمانی بود که زنان مدینه برای عیادت از ایشان آمده بودند، و به آنان یادآوری کردند؛ مردان شما تا کنون چه کرده اند و به نوعی عملکرد منفی شوهرانشان را به رخشان کشید.

وی با بیان سخنی از پیامبرعظیم الشان اسلام(ص) مبنی بر این که شفاعت در قیامت به برکت فاطمه(س) است، گفت: فاطمه(س)، فاطمه نامیده شد، زیرا دوستان و محبان خود را از آتش جهنم دور می کند.

آیت‌الله محفوظی افزود: مدت کوتاه خلافت خلفاء ارزش آن را نداشت، که با حضرت زهرا(س) این گونه رفتار کنند و حتی می توان گفت؛ حادثه کربلا از خانه حضرت فاطمه(س) شروع شده است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha