جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

استاندار قم از ابلاغ رسمی مصوبات سفر مقام معظم رهبری با موافقت معظم له و تشکیل ستاد پیگیری این مصوبه ها خبر داد.

به گزارش مرکز خبر حوزه،، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین موسی‌پور در مصاحبه ای با اعلام این خبر، گفت: یکی از دستاوردهای سفر پرخیر و برکت رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان قم، تشکیل جلسه هیئت دولت و تصویب مصوبات ارزشمند برای رشد و توسعه هرچه بیشتر این استان بود.

وی افزود: مجموع مصوبات پس از بررسی و جمع‌بندی نهایی و تعیین محل تأمین اعتبارات، در چهار جلد طی نامه‌ای توسط معاون اول محترم رئیس‌جمهور، خدمت مقام معظم رهبری ارسال شد و ایشان در پاسخ ضمن تشکراز دولت، خواستار پیگیری جدی مصوبات شدند.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسی‌پور خاطرنشان کرد: ستاد پیگیری مصوبات سفر ولی امر مسلمین به استان قم در معاونت برنامه‌ریزی استانداری  تشکیل شده و تقسیم اعتبارات در سه سال و تفکیک دستگاهی و بخشی آن انجام گرفته است.

وی با بیان این که در مجموع، 321 مصوبه با اعتباری بالغ بر 14 هزار و 315 میلیارد ریال در جلسه هیئت دولت در قم به تصویب رسیده است، تصریح کرد: یک هزار و 859 میلیارد ریال از این اعتبارات در قالب تسهیلات ابلاغ شده است.

استاندارقم به تشریح میزان اعتبارات در بخش‌های مختلف پرداخت و گفت: بیش از 4 هزار و 282 میلیارد ریال در بخش مسکن و عمران شهری و روستایی در قالب 16 مصوبه به تصویب رسیده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: 26 درصد اعتبارات نیز که بیش از 3 هزار و 760 میلیارد ریال است در قالب 7 مصوبه در بخش حمل و نقل به تصویب رسیده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسی‌پور، بخش فرهنگ، هنر، گردشگری و آموزش را با 19 مصوبه و یک هزار و 972 میلیارد ریال اعتبار در مرتبه بعدی دانست و گفت: در بخش آب نیز بیش از یک هزار و 217 میلیارد اعتبار یعنی 8.5 درصد اعتبارات در قالب 4 مصوبه به تصویب رسیده است.

وی اظهار داشت: 5 درصد اعتبارات هم در بخش رفاه و تأمین اجتماعی با 699 میلیارد ریال اعتبار و 12 مصوبه به تصویب رسیده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسی‌پور ادامه داد: بخش‌های انرژی، کشاورزی و بازرگانی و تعاون هم به ترتیب با 4.5 ، 4 و 3 درصد از اعتبارات در رتبه‌های بعدی میزان اعتبارات قرار گرفته‌اند.

براساس گزارش روابط عمومی استانداری قم،  وی همچنین از مطالعه و فراهم آمدن زمینه‌های اجرای برخی از پروژه‌ها پیش از ابلاغ رسمی اعتبارات سفر مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: با پیگیری مستمر مسئولان اجرایی، اعتبارات اختصاص یافته باید به خوبی جذب شده و بر اساس برنامه زمان‌بندی شده اجرایی شود.

استاندار قم در پایان تصریح کرد: از مدیران و مسئولان استان انتظار می‌رود که با عزم جدی و با همت و تلاش مضاعف از فرصت بی‌نظیر به دست آمده برای جهش در پیشرفت و آبادانی قم نهایت بهره را ببرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha